کانون میزبان کودکان و نوجوانان دردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان مرکزی

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه مسئولین استانی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند. این نمایشگاه از هشتم تا سیزدهم آبان ماه در محل مصلی بیت‌المقدس اراک از ساعت ۱۵ تا ۲۱ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نمایشگاه کتاب استان مرکزی با حضور بیش از 208 ناشر در 150 غرفه در مصلی شهر اراک برپا شده است و تا 13 ابان ماه جاری از ساعت 15 الی 21 پذیرای علاقمند به کتاب است.

حجت الاسلام دانشی رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : بیش از 70 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در عنوان ها و گروههای سنی مختلف ارائه شده است.
وی گفت: در این نمایشگاه 500 میلیون تومان بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است که به هر نفر یکصد هزار تومان بن خرید کتاب تعلق می گیرد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور هم در ایین افتتاحیه این نمایشگاه کتاب گفت : خواندن و نوشتن در فرهنگ اسلام ارزش محسوب می‌شود و همه وظیفه دارند تجارب دانشی خود را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.
بروجردی افزود: توسعه کتابخوانی در جامعه پیشنیازهایی دارد که کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان مردم به کتاب از جمله آن است.
وی گفت: مدرسه نقش مهمی در توسعه فرهنگ‌کتاب‌خوانی دارد اما، نقش اصلی بر عهده پدر و مادران ایران اسلامی است که عادت به مطالعه را از سنین پایین نهادینه کنند.
ایت ا.... دری، نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش کتاب و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: فرهنگ، زیربنای همه تمدن ها است که با قلم و بیان می توان به این انقلاب فرهنگی دست یافت.
اقازاده ، استاندار مرکزی هم گفت: سرانه مطالعه کتاب با وجود فضای مجازی و افزایش قیمت کاغذ و کتاب متاسفانه کاهش پیدا کرده است که برپایی چنین نمایشگاههایی می توان سرانه مطالعه را بویژه در بین جوانان افزایش داد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با غرفه معرفی کتاب به صورت نشریه دیواری ، قصه گویی ، رونمایی از کتاب مربیان کانون، نشست با نویسنده کودک و نوجوان و تقدیر از اعضای کتابخوان کانون  از 8 تا13 آبان در خدمت کودکان و نوجوانان استان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =