پیام استاندار گلستان به‌مناسبت برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه‌ی پنج کشور

هادی حق‌شناس استاندار گلستان با صدور پیامی به مناسبت بیست‌ودومین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه‌ی پنج کشور گفت: زیباترین مناظر معنوی و بالندگی انسان از دریچه ی روشن قصه با ما در میان گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، متن کامل پیام هادی حق شناس، استاندار گلستان بدین شرح است:

قصه ها در  قرآن، این والاترین کتاب آسمانی همواره با کلام مهر و شوق درآمیخته و روح و سرشت انسانی را به ملکوت وصل می نمایند. این قصه و اعجاز قصه هاست که زیباترین مناظر معنوی و بالندگی را از دریچه ی روشن قصه گو با ما در میان می گذارد.

نه اکنون، که از دیرباز، کرسی قصه گویی، شیرینی و نَقل محفل نهاد مقدس خانواده بوده است و چه لحظه های زیبایی که با بیان گرم و دلنشین پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها برای کودکان ما به یادگار ماند و جاودانه شد؛ قصه ای که با تمام ویژگی ها و ظرفیت هایش، آرام آرام پناه لحظه هایمان گردید، نَقل هایش به جانمان نشست، حماسه اش بیدارمان کرد و حلاوتش گوش جانمان را شنوا گردانید؛ تا بدین روزگار، که باید امانت قصه توسط قصه گویانی متبحر و مجرب بازگو شود تا در نهاد پاک کودکان این سرزمین و این استان جاودانه بماند.

مفتخریم که آبان رنگارنگ گلستان، نگارستان ایران، امسال، نقش و رنگش دو چندان خواهد شد و با همت عالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، برای بار نخست میزبان بیست و دومین جشنواره ی منطقه ای قصه گویی خواهد بود.

امید که در سایه ی مهر پروردگار، نوای قصه گویی هر سال پر شورتر از گذشته شنیده شود و بسیاری از مفاهیم عمیق انسانی، ملی و اسلامی به واسطه ی قصه و قصه گویی در این سرای تاریخی و مهد فرهنگی گسترش یابد.

هادی حق شناس

استاندار گلستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =