اجرای ۱۹ قصه در روز نخست بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور

در نخستین روز برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور درشیراز، ۱۹ قصه‌گو قصه‌هایشان را روایت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، آئین آغازین بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور درشیراز، پس از افتتاحیه، با اجرای ۱۹ قصه از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و اصفهان دنبال خواهد شد.

در بخش زنان و مردان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور در شیراز قصه‌های «چمچه گلین»، «کلاغ خنزرپنزری»، «سوگل» و «آلن کوچولو و جعبه ابزار» به ترتیب از زبان فاطمه آذری از چهارمحال و بختیاری، محمد جواد علیمردانی از فارس، فاطمه بصیرت از بوشهر و مصطفی جعفری از اصفهان روایت می‌شوند.

 فرحناز قبادی از کهگیلویه و بویراحمد، سوسن حیاتی از بوشهر، مریم جمالی از فارس، فاطمه رشیدی از خوزستان و سیده نگار بهرسی از بوشهر، ۵ قصه‌گوی دیگری هستند که در نوبت صبح اولین روز جشنواره‌ی منطقه‌ای قصه‌گویی «فریب روباه»، «مراد و غریبه»، «یک بار جستی ملخک»، «قلعه جنی» و «جنگ خندق» را قصه می‌کنند.

این در حالی‌ست که جشنواره در بعد از ظهر با قصه‌گویی مژگان کدخدایی از اصفهان، مهرناز شهرکی از خوزستان، سعیده عزیزی از فارس، شعله ایل بیگی پور از چهارمحال و بختیاری و بهار حسین‌پور از کهگیلویه و بویر احمد دنبال می‌شود تا قصه‌های «لاک شیشه‌ای»، «تولد مار بوآ»، «پیرزن و شب»، «زنجیرباف» و «شاهزاده خوشبخت» را برای کودکان ونوجوانان، داوران و مربیان روایت می‌کنند.

نخستین روز جشنواره قصه‌گویی در شیراز با قصه‌های «آخرین تکه نان»، «هشتگ خوشبخت شو»، «بچه های مدرسه قندآباد» و «سووال موموکی» با روایت زهرا رحیمی از چهارمحال و بختیاری، فاطمه زیرک قشقایی از خوزستان، مرضیه توکلی از اصفهان و فرشته حق‌نظری از چهارمحال و بختیاری ادامه می‌یابد و با قصه «درخشان‌ترین خنده دنیا» با روایت بهار ملک‌پور از چهارمحال و بختیاری پایان می‌پذیرد.

 بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور درشیراز که عصر روز جمعه۱۷ آبان به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس آغاز شده است، تا ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۷ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی هتل هما در شیراز ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =