دو تماشاخانه سیار کانون به همدان سفر کرده‌اند

دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در شهرهای مختلف استان همدان به اجرای نمایش می‌پردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دو تماشاخانه سیار با سه نمایش از ۱۶ تا ۲۱ آبان بیش از ۳۲ اجرا خواهند داشت.

در اولین روز جشنواره، تماشاخانه سیار شماره یک کانون به شهرک فرهنگیان شهرستان همدان رفت و در میدان معلم برای کودکان و نوجوانان به اجرای دو نمایش «خوزه» کاری از گروه هفت پنج یک و «مترسک خودت باش» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس پرداخت.

این دو گروه نمایشی در شهرستان‌های قروه، جوکار، صالح‌آباد، بهار، ازندریان، فامنین، رزن، حاشیه‌های شهر همدان و مراکز فرهنگی هنری کانون این شهر در ساعت‌های ۹ صبح و ۱۵ و ۱۷ اجرا خواهند داشت و کودکان و نوجوانان و عموم مردم به تماشای نمایش‌ خواهند نشست.

همچنین تماشاخانه سیار شماره دو کانون با نمایش «هفت‌خوان رستم» به کارگردانی میثم یوسفی کار خود را در مراسم گشایش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در میدان امامِ شهر همدان آغاز کرد و در روزهای بعد با همین نمایش به ازندریان، فامنین، رزن، و شهرک‌های حاشیه مانند الوند، مدنی و... می‌رود و در ساعت‌های ۹ صبح و ۱۵ و ۱۷ میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها می‌شوند.

کانون پرورش فکری تلاش می‌کند تا بخش قابل توجهی از کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستاها که امکان حضور در جشنواره را ندارند، از برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون، بهره‌مند شوند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه با شعار «تئاتر، کودک، طبیعت» برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =