قصه‌گویان، در مسیر ترویج سنت و فرهنگ قصه‌گویی حرکت کنند

نشست داوران بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور شب گذشته در هتل همای شیراز با حضور۳۰ قصه‌گوی حاضر در این دوره از رقابت‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در ابتدای این نشست زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ضمن خوش‌آمدگویی، به معرفی داوران و سوابق حرفه ای آنها برای قصه گویان حاضر در جشنواره پرداخت و برای همه آنها آرزوی موفقیت کرد.

 در ادامه مراسم، اصغر همت به عنوان یکی از اعضای تیم داوری جشنواره در سخنان کوتاهی ضمن اشاره به سوابق و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: خوشبختانه در سال های اخیر فعالیت‌های کانون روی ریل خود برگشته و شرایط بهتری را نسبت به گذشته تجربه می کند.

وی با بیان این‌که قصه‌گویی را به نوعی می‌توان «چسب» فرهنگ ایران به حساب آورد، اظهارداشت: جشنواره قصه‌گویی و فعالیت‌های کانون می‌تواند به رونق فرهنگ در کشور ما کمک کند.

همه ما به نوعی مدیون قصه‌ها هستیم

به گفته این فعال حوزه هنرهای نمایشی، شخصیت افراد در دوران کودکی آنها شکل می‌گیرد و قصه در شکل‌دهی به شخصیت آنها تاثیر به سزایی دارد، براین اساس می‌توان گفت همه ما به نوعی مدیون قصه‌ها هستیم.

عضو تیم داوری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گویی منطقه سه کشور، قصه‌گویی را امری مهم در همه ادوار تاریخ توصیف کرد و گفت: این تیم داوری قرار است در مدت دو روز، ۳۰ قصه گو را قضاوت و از میان آنها پنج نفر را برای رقابت در مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی معرفی کند، به زبانی دیگر ۲۵ نفر از دور این رقابت کنار می‌روند؛ براین اساس باید تاکید کنم که  داوران جشنواره در کنار رعایت اصول حرفه‌ای ای کار، به‌طور طبیعی سلیقه خاص خود را هم دارند؛ بنابراین اگر داوران دیگری این جشنواره را قضاوت می‌کردند ممکن بود افراد دیگری را به مرحله بعدی جشنواره معرفی کنند.

 شرایطی را فراهم نمایید تا در عصر دیجیتال، رونق قصه و قصه‌گویی را شاهد باشیم

همت با اذعان بر این که همه حاضران در مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی به نوعی پذیرفته شده‌ و پیروز هستند، گفت: لازم می‌دانم به برخی از وظایف شما در خارج از جشنواره اشاره کنم و از شما بخواهم در مسیر ترویج سنت و فرهنگ قصه‌گویی در میان کودکان و نوجوانان حرکت کنید و شرایطی را فراهم نمایید تا در عصر دیجیتال، رونق قصه و قصه‌گویی را شاهد باشیم، علاوه بر این‌ها کودکان و نوجوانان به این باور برسند که قصه، می ‌تواند چراغ راهی برای آینده آنها باشد.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۳ کشور از عصر روز جمعه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشست داوران و قصه‌گویان در شیراز آغاز و تا عصر روز نوزدهم همین ماه در محل همایش‌های بین‌المللی در هتل هما ادامه دارد. در این جشنواره ۳۰ قصه‌گو از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و اصفهان طی دو روز در شیراز به روایت قصه می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =