کد خبر: 292845
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
نوجوانان در هفته کتاب‌خوانی میزبان نویسندگان می‌شوند

اعضای کودک و نوجوان کتاب‌خوان مراکز کانون استان تهران، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در دو ویژه‌برنامه ادبی و فرهنگی میزبان شاعران و نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان خواهند شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی، دو ویژه‌برنامه با محوریت کتاب‌خوانی ویژه اعضای فعال و کتاب‌خوان از سوی واحد ادبی و فرهنگی کانون استان برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، در اولین ویژه‌برنامه با عنوان «دو پنجره»، حمیدرضا شکارسری، شاعر، منتقد و پژوهشگر، مهمان جمعی از اعضای کارگاه‌های شعر مراکز کانون خواهد بود. در این برنامه کتاب «تلنگر باران» این شاعر با حضور «کمال شفیعی» منتقد حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سوی اعضای کارگاه‌های شعر موردنقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

این برنامه در ۲۱ آبان ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۰ کانون تهران برگزار می‌شود و با جشن امضای کتاب تلنگر باران از سوی شاعر میهمان به پایان می‌رسد.

همچنین به همین مناسبت روز پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸جشن کتاب‌خوانی اعضای فعال و کتاب‌خوانان مراکز در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۰ کانون تهران برگزار می‌شود. در این برنامه پنج نفر از نویسندگان، شاعران و فعالان حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح با برگزاری پنج کارگاه با عنوان کتاب‌سازی، کودکان و نوجوانان را با نگارش داستان به‌صورت گروهی و تصویرگری و مراحل ساخت کتاب آشنا می‌کنند.

اعضای شرکت‌کننده در این بخش ضمن آشنایی با ساختمان داستان و داستان‌نویسی، زیر نظر مدرسان کارگاه، نگارش داستان به‌صورت گروهی را تجربه می‌کنند و تمامی مراحل ساخت کتاب را در مدت‌زمان دو ساعت انجام می‌دهند.

در بخش دوم این برنامه رونمایی از پنج اثر کتاب‌سازی اعضای شرکت‌کننده در کارگاه کتاب‌سازی و قدردانی از برگزیدگان کتاب‌خوانی مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران صورت خواهد پذیرفت.

مرکز شماره ۳۰ کانون تهران در بین دو فلکه سوم و چهارم تهران‌پارس واقع شده است.

گفتنی است ۶۲ مرکز فرهنگی هنری کانون استان تهران در هفته کتاب و کتاب‌خوانی با دعوت از فعالان عرصه کتاب و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و اجرای برنامه‌های متنوع، میزبان کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان مدارس هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =