دوپنجره فضایی برای آموزش نقد و پرسش‌گری است

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در برنامه ادبی دوپنجره که با حضور اسدالله شعبانی در ساری برگزار شدگفت: دوپنجره فضایی برای آموزش نقد و پرسش‌گری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، برنامه‌ «دو پنجره» از عمده برنامه‌های واحد آفرینش‌های ادبی کانون است که با حضور نویسندگان و شعرای برتر حوزه کودک ونوجوان توسط اعضای کانون صورت می گیرد.

این بار برنامه دو پنجره با دو موضوع؛  نقد و بررسی آثار « اسدالله شعبانی» شاعر و نویسنده مطرح کودک ونوجوان با نقد کتاب « شکار دست‌های تو با من» توسط اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران در سینما کانون ساری، و بررسی « سیر شعر کودک از دهه هفتاد تا کنون » در کتاب‌فروشی فرهنگان ساری ویژه عموم برگزار شد.

مدیر کل کانون مازندران در این برنامه، دوپنجره را یک از برنامه‌های شاخص کانون برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: در این فعالیت اعضا با مفهوم صحیح نقد آشنا شده و به پژوهش‌ در ساختار یک اثر ادبی می‌پردازند.

محمدعلی یزدان شناس اظهار داشت: کانون به واسطه‌ی فرایندی بودن فعالیت‎هایش در برنامه‌هایی نظیر دوپنجره موجب می‌شود تا کودکان و نوجوانان نسبت به محیط پیرامون زندگیشان، نگاهی دقیق‌ و جستجوگرانه‌ای داشته باشند و این رویکرد مهم کانون پرورش فکری است.

وی با تاکید بر پرورش روحیه پرسشگری،  خطاب به مربیان مراکز فرهنگی و هنری تاکید کرد، برگزاری چنین نشست‌هایی می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در رشد و پویایی جامعه فراهم نماید.

در ادامه این برنامه، اسدالله شعبانی نیز با ابراز خرسندی از حضورش در میان مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران به بیان ویژگی آثارش پرداخت و پس از آن هر یک از اعضا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود نسبت به کتاب « شکار دست‌های تو با من» پرداختند.

این برنامه با امضای کتاب و عکس یادگاری پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =