گلستان میزبان برگزاری  بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ کشور

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از میزبانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ کشوری مورخ ۲۱ و ۲۲ آبان‌ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، محبوبه رجب‌نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور  قصه‌گویان برتر ۷ استان هم‌جوار مورخ ۲۱ و ۲۲ آبان به میزبانی گلستان برگزار می شود.

وی با اشاره به این‌که این مرحله با حضور استان‌های تهران، البرز، سمنان، خراسان شمالی، مازندران، گیلان و گلستان در روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان‌ماه جاری در محل مجتمع فرهنگی‌هنری کانون گرگان برگزار می‌شود بیان کرد: «علی خانجانی» ، «محسن هجری» و «مریم سعادت» به عنوان داوران و «افسون امینی» به عنوان ناظر این مرحله از جشنواره معرفی شده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با بیان اینکه شعار بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی در سال جاری «آینده ساختنی است» و هدف ما از میزبانی این جشنواره گسترش کمی و کیفی روند قصه‌گویی و جذب علاقمندان است، تصریح کرد: محور قصه‌گویی، قصه زندگی من است.

مدیر اجرایی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ کشور ادامه داد: در مجموع ۴ هزار و ۶۸۱ نفر در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند که ۱۲۹۶ نفر آن گلستانی هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد گفته شده، ۱۳۸۹ قصه مربوط به بخش صحنه‌ای است که از هر استان پنج برگزیده و در مجموع ۳۵ قصه طی دو روز اجرا می شود.

رجب‌نسب با اشاره به برنامه‌های جانبی این مرحله از جشنواره افزود: نشست تخصصی‌توجیهی قصه‌گویان منطقه‌ ۵ کشور با حضور علی خانجانی رییس هیات داوران این مرحله از جشنواره در عصر روز دوشنبه مورخ۲۰ آبان‌ماه برگزار می گردد.

وی از اعزام قصه‌گوها هم‌زمان با برگزاری این جشنواره در مدارس سطح استان خبر داده و مربیان، معلمان و علاقمندان به مقوله قصه و قصه‌گویی برای شنیدن قصه‌های این مرحله از جشنواره دعوت کرد و گفت: این مرحله از جشنواره فضای جذابی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند تا با لهجه‌های شیرین استان‌های هم‌جوار در هنگام روایت قصه‌ها بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل کانون گلستان اظهار داشت: پخش مستقیم و زنده این جشنواره در صفحه رسمی اینستاگرام کانون پرورش فکری گلستان به آدرس instagram.com/kanoonparvaresh_golestanو پخش آیین اختتامیه این جشنواره هم‌زمان در شبکه صدا و سیما گلستان یکی دیگر از برنامه‌های جنبی این مرحله از جشنواره عنوان کرد.

در حال حاضر ۱۷ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، ۹ کتاب‌خانه سیار مرزی، شهری و روستایی، ۲ مرکز پستی و ۳ مرکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در استان نسبت به خدمات رسانی فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی اقدام می‌نمایند.

آیین اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش بین الملل هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =