کد خبر: 292896
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
بازدید 409
برگزاری دومین نشست انجمن سرود کانون اردبیل

دومین نشست انجمن سرود کانون پرورش فکری استان اردبیل ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۸ در سالن آمفی‌تئاتر جعفر ابراهیمی«شاهد» با حضور بهاءالدین خراسانی، مدرس ردیف‌های موسیقی مقامی آذربایجانی برگزار شد.

دومین نشست انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با حضور بهاءالدین خراسانی، مدرس ردیف‌های موسیقی مقامی آذربایجانی و جمعی از اعضای نوجوان و ارشد علاقه‌مند به رشته سرود  و همچنین مربیان برگزار شد.

ابتدای برنامه، کلیپ معرفی زندگینامه و فعالیت‌های هنری استاد خراسانی در عرصه‌ی موسیقی مقامی آذربایجانی که توسط فرزاد فولادلونژاد مربی کتابخانه پستی تهیه‌شده بود، برای حاضران پخش شد و اعضا با موضوع «انتخاب ترانه و متن مناسب برای یک کار گروهی و آهنگ‌سازی یک ترانه» با این موسیقی‌دان به بحث و گفتگو نشستند.

داریوش علومی، معاون فرهنگی کانون ضمن خوش‌آمد گویی به اعضای انجمن و مدعوین، درباره سرود صحبت کرده و این فعالیت را دارای ظرفیت‌های بالا عنوان کرد.

در ادامه، بهاءالدین خراسانی در سخنانی بابیان این‌که قرار گرفتن در بین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتقال مفاهیم رشته موسیقی به آن‌ها جای افتخار دارد، تصریح کرد: امروزه فعالیت در رشته موسیقی در کشور ما رونق گرفته و بیشتر خانواده‌ها اثربخشی این هنر را قبول کرده‌اند و در مورد تحصیل فرزندانشان در رشته‌های مختلف آن نیز، ابراز علاقه نشان می‌دهند.

خراسانی آینده‌ی موسیقی مقامی در استان اردبیل را درگرو پرورش کودکان و نوجوانان هنرمند عنوان و تأکید کرد: بچه‌های استان استعدادهای درخشانی در حوزه موسیقی دارند و تمام سعی و تلاش ما این است که این هنر گران‌قدر را بی کم‌وکاست به آن‌ها آموزش دهیم.

چگونگی آغاز فعالیت در رشته موسیقی، انواع صداها و صداشناسی، ردیف‌خوانی، انتخاب متن وترانه و خصوصیات آن، طنین صدا و تنفس صحیح ازجمله موارد مطروحه در این نشست بود که استاد خراسانی ضمن پاسخگویی به سؤالات اعضا و مربیان، آموزش‌های لازم را در این خصوص ارائه کرد.

گفتنی است، در این جلسه سارا وطن‌خواه مربی فرهنگی مرکز یک کانون اردبیل و نماینده انجمن سرود استان با تشریح آیین‌نامه انجمن سرود، خواستار تسریع در صدور کارت عضویت اعضا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =