تقدیر از فعالان هفته ملی کودک و جشنواره قصه‌گویی در مراکز فرهنگی‌هنری حوزه سیستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: مربیان کانون روح امید و نشاط را در کودکان سرزمین اسطوره‌ای سیستان زنده کنند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، با حضور مدیرکل کانون استان از فعالان هفته ملی کودک و جشنواره قصه‌گویی در مراکز فرهنگی‌هنری حوزه سیستان تقدیر شد.

مدیرکل کانون استان در جمع مربیان کانون با اشاره به پیشینه‌ی قوی و پربار سیستان گفت: نخستین پویانمایی، نخستین جراحی مغز، ساخت نخستین چشم مصنوعی در تاریخ بشر و... لقب «سرزمین اولین‌ها» را برازنده‌ی نام سیستان کرده و در حوزه‌ی فرهنگی نیز پیش از اسلام و پس از ورود آن به ایران و منطقه‌ی سیستان، نیاکان ما همواره در انجام فعالیت‌های ماندگار فرهنگی و پهلوانی پیشقدم بوده‌اند.

معصومه هادی در ادامه از لزوم انتقال این پیشینه‌ی پربار به کودکان و نوجوانان سخن گفت و در این‌باره عنوان کرد: در این عصرِ پیچیدگی و فراوانی اطلاعات و سرعت دسترسی به آن، هرچه بیشتر و همه جانبه‌تر کودکان و نوجوانان را با اصالت‌شان آشنا و با پرورش صحیح استعدادها، راه پیشرفت‌شان را هموار کنیم به آینده مطمئن‌تر خواهیم بود زیرا آینده در دستان همین بچه‌های امروز است.

وی سپس به بازخورد حضور پیک امید و کتاب‌خانه سیار در روستاها گفت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی، حضور همکاران در قالب کاروان پیک امید و سیار در روستاها ظرفیت‌های مناسبی است تا با توجه به ارزش‌های بومی، دانایی را به کودکان و نوجوان این دیار تقدیم و هویت ملی را در آنان تقویت کنیم.

هادی هم‌چنین از مربیان حوزه‌ی سیستان خواست تا روح امید و نشاط را در کودکان سرزمین اسطوره‌ای سیستان زنده کنند و در این راه ارتباط خود را با خانواده‌ها گسترش دهند تا اعتمادی که در طول سال‌ها بین کانون و خانواده‌ها شکل گرفته محکم‌تر شود.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود از ضرورت تعامل سازنده با دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها سخن گفت و در این‌باره تاکید کرد: یکی از مسیرهای مهم پیشرفت در هر سازمانی «تعامل سازنده» با دیگر دستگاه‌ها و نهادهاست و از آنجا که فعالیت‌های کانون در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی همواره الگوی دیگر فعالان در این زمینه‌ها بوده است ضروری است در این هم‌اندیشی‌ها مراقب نام و جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشیم.

قابل ذکر است پیش از سخنان مدیرکل کانون استان، مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه سیستان گزارشی از روند اجرای فعالیت‌ها در مراکز خود را ارایه کردند.

گفتنی است در پایان این جلسه از نازنین‌زهرا مهماندوست، عضو مرکز فرهنگی‌هنری زهک، برای کسب دیپلم افتخار بخش عکاسی در دو سالانه‌ی هنرهای تجسمی و هم‌چنین همکاران فعال در هفته ملی کودک و مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مراکز فرهنگی‌هنری حوزه سیستان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =