تلاش برای راه‌اندازی موقت مرکز کانون در  شهرستان اشتهارد

فرماندار شهرستان اشتهارد و مدیر کل کانون  در راستای  رویکرد حمایتی استاندار محبوب و مردمی استان  البرز به دنبال راه اندازی  مرکز و ارائه‌ی خدمات فرهنگی به اهالی اشتهارد هستند.

به گزارش روابط عمومی، اداره کل کانون البرز، امروز دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ و هم‌زمان با نزدیک شدن هفته‌ی کتاب و کتابخوانی، جلسه‌ی مشترکی در اشتهارد  به ریاست محمد کردی،  فرماندار این شهرستان  برگزار شد.

در حاشیه‌ی این نشست، فرماندار این شهرستان و مدیر کل کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مکانی که در اختیار مرکز آموزشی  سازمان  فنی و حرفه‌ای است، بازدید کردند  و قرار شد در صورت هماهنگی های نهایی به زودی بخشی از این ساختمان،  با کاربری جدید  و با حمایت‌های فرمانداری این شهرستان و همکاری شهرداری به عنوان مرکز فرهنگی، هنری کانون  و در قالب کتابخانه‌ای با سیستم امانت دهی باز و اجرای بیش از ۴۰ نوع فعالیت، به کودکان و نوجوانان این شهرستان، خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه کند.

قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون البرز در تشریح این مهم گفت دکتر شهبازی، استاندار مردمی  استان در جلسات متوالی، به اهمیت و ضرورت توجه به تمامی گستره‌ی استان البرز به ویژه مناطق کم برخوردار تاکید کرده و از مدیران استانی خواسته اند که خدمات خود را متناسب با تمام  مناطق استان،  به ویژه مناطق کم برخوردار مانند طالقان و اشتهارد و سایر مناطق مشابه اجرا و به این مناطق و خواسته‌های مردم توجه بیشتری را معطوف نمایند.

این مقام مسوول ادامه داد از طرفی مسوولان ارشد کانون به دنبال توسعه‌ی خدمات در مناطق کم برخوردار هستند  و سابق بر این نیز در ایام تابستان، فعالیت ویژه‌ی «پویش ملی فصل گرم کتاب» را جهت سنجش مطالبات مردمی در مناطق مختلف اجرا کرده‌ایم و دهمین  پویش ملی فصل گرم کتاب کانون در اشتهارد که به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد، خوشبختانه با  پی‌گیری فرماندار محترم و حمایت  مردم و به ویژه مخاطبان کانون، یعنی کودکان و نوجوانان  روبه رو شد و توانستیم شرایط بسیار خوبی را برای انتقال خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به این  منطقه فراهم کنیم .

سلیمانی افزود: خوشبختانه با حمایت‌های فرماندار اشتهارد و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز در نظر است به زودی مکان مشخصی به مرکز فرهنگی، هنری کانون اختصاص یابد و خدمات به شکل مستمر به اهالی این منطقه ارائه شود .

مدیر کل کانون ضمن تشکر ویژه از نظر مساعد فرماندار محترم و هم چنین تشکر از شهرداری این منطقه ابراز امیدورای کرد که به زودی شاهد راه اندازی این مرکز موقت باشیم و در بازه‌ی زمانی کوتاه مدت زمینه‌های جانمایی، ساخت و تکمیل مرکز ثابت در این شهرستان محقق گردد.

وی هم چنین از رایزنی های صورت گرفته در خصوص بررسی امکان راه اندازی کتابخانه سیار نیز سخن گفته و افزود در ادامه‌ی راه و برای فراهم کردن دسترسی راحت‌تر کودکان ونوجوانان به خدمات کانون به دنبال راه‌اندازی مرکز سیار شهری و روستایی در این منطقه نیز خواهیم بود.

گفتنی است اشتهارد یکی از شهرستان‌های استان البرز است که در خرداد ماه ۱۳۹۱ از عنوان بخش جدا شده و به شهرستان، ارتقا یافته است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =