کد خبر: 292915
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶
بازدید 371
نشست توجیهی قصه‌گویی منطقه 5 کشور در استان گلستان

نشست تخصصی و توجیهی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور به میزبانی گلستان شامگاه دوشنبه مورخ 20 آبان ماه ویژه قصه‌گویان راه‌یافته به بخش منطقه‌ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در ابتدای این نشست محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان، ضمن خیر مقدم به قصه گویان حاضر در منطقه پنج کشور و  آرزوی موفقیت برای آنها، اظهار امیدواری کرد در طول برگزاری این جشنواره لحظات خوبی را در شهر گرگان سپری کنند.

در این نشست که با حضور علی خانجانی رییس هیات داوران، محسن هجری نویسنده و مریم سعادت هنرمند مطرح کشور با همراهی افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون به عنوان ناظر برگزار شد، چگونگی انتخاب و ارزیابی قصه ها مطرح شد.

در ادامه به مطالبی هم‌چون بیان غیرمستقیم، پاسخ مناسب به توصیف ها، ماندگاری و مانایی قصه ها، بهره گیری از توانمندی، خلاقیت و انتقال حس به مخاطب و رعایت مرز قصه و نمایش به عنوان فنون قصه گویی پرداخته شد.

آغاز و پایان هنرمندانه و توجه به ساختارهای ابزار تربیتی، استفاده موثر از قابلیت ها و توانمندی فردی، طراحی خلاقانه محتوا از دیگر نکاتی بود که توسط داوران مطرح شد.

داوران در این نشست معتقد بودند قصه گو باید به حدی بیان قوی و قدرتمندی داشته باشد که همه شنوندگان را محو شنیدن صدای خود کند.

ضرورت بهره‌گیری از زبان بدن، ‌تغییر حالت صدا و لزوم نقش‌آفرینی قصه‌گو از دیگر موضوع‌هایی بود که داوران این نشست برآن تاکید داشتند و خواستار جلوه‌گری هرچه بیش‌تر قصه‌گو شدند.

در پایان این نشست با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، هریک از قصه گویان سوالات خود را پیرامون قصه و قصه‌گویی مطرح کردند و رابط جشنواره قصه گویی گلستان نیز به تشریح برنامه و کنداکتور  جشنواره پرداخت.

مرحله منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه 5) با حضور برگزیدگان استان‌های تهران، البرز، سمنان، خراسان شمالی، گیلان و گلستان از فردا صبح و عصر مورخ 21 و 22 آبان 1398 در مجتمع فرهنگی و هنری کانون گرگان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =