بررسی عناصر موسیقی در انجمن سرود کانون سمنان

اعضای انجمن سرود کانون پرورش فکری استان سمنان در چهارمین نشست این انجمن با عناصر اصلی موسیقی آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، چهارمین نشست آموزشی‌تخصصی اعضای انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان با دعوت از سیدحسن میرشفیعی نوازنده، آهنگ‌ساز و مدرس موسیقی و با حضور ۴۵ عضو دختر و پسر نوجوان و ۹ مربی کارگاه سرود مراکز فرهنگی‌هنری عصر پنج‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد.

راحله دانایی کارشناس آفرینش‌های هنری و دبیر انجمن سرود کانون استان سمنان در این نشست با اشاره به تاریخ برگزاری مهرواره‌ی سرود استان درخصوص رعایت شرایط عنوان‌شده در فراخوان این مهرواره، صحبت و بر توجه به حرکات نمایشی در اجرای سرود تأکید کرد.

شفیعی در این نشست به بررسی عناصر اصلی موسیقی مانند نواک(زیر و بم بودن صداها)، دیرند(مدت‌زمان کشش نت‌ها)، رنگ‌آمیزی صوتی(ارکستراسیون) و شدت(داینامیک) پرداخت.

وی هم‌چنین درخصوص نام‌گذاری نت‌ها، اکتاو، خطوط حامل، کلیدهای نت‌خوانی(کلید سل)، نت‌خوانی با کلید سل، حفظ کردن نت‌ها در کلید سل و...، مطالبی بیان کرد.

گفتنی است؛ گروه سرود اعضای نوجوان منتخب مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو کانون سمنان، مهدی‌شهر، شهمیزاد و سرخه، پنج‌شنبه هر هفته ساعت ۱۱ تا ۱۳، به تمرین سرود و هم‌سرایی می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =