کد خبر: 292942
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
رصد گذر سیاره عطارد از مقابل خورشید

هم‌زمان با گذرسیاره عطارد از مقابل خورشید دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهدای ملی گاز از این اتفاق نجومی رصد کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون  هرمزگان، هم‌زمان با گذرسیاره عطارد از مقابل خورشید دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهدای ملی گاز از این اتفاق نجومی رصد کردند.

فاطمه غفاری سروستانی مربی مسوول  مجمتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس «مرکزتخصصی علوم بندرعباس» در این رابطه افزود:این رصد با حضور ۶۰ نفر از دانش آموزان پایه ششم دبستان شهدای ملی گاز که همگی دوره مقدماتی نجوم را طی کرده بودند برگزار شد.

وی بیان کرد:  شرکت کنندگان که اعضا کانون بودند در کارگاه علمی با حضور صالح صمصام پور مربی مرکز علوم با خورشید و سیاره عطارد آشنا شدند.

شرکت کنندگان همچنین با استفاده از عینک های مخصوص خورشید را رصد کردند.

مربی مسوول مرکز تخصصی علوم گفت:این پدیده نادر برای آخرین بار در قرن اخیر شمسی رخ داده است و تا سال ۱۴۱۱ دیگر شاهد این پدیده نجومی نخواهیم بود. سیاره عطارد یا تیر، داخلی ترین سیاره منظومه شمسی می باشد. تصاویر نمای نزدیک از پشت تلسکوپ و با استفاده از فیلتر مخصوص گرفته شد.

مرکزتخصصی  علوم کانون پرورش فکری  بندرعباس که در سال  ۱۳۹۵ افتتاح شده است دارای امکاناتی همچون آسمان نما، رصد خانه، بخش زیست بوم گیاهی، دریایی و جانوری و... . است و روزانه پذیرای کودکان و نوجوانان  بازدیدکننده از استان هرمزگان و حتی استان‌های هم جوار می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =