کد خبر: 292971
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
بازدید 182
نگاه جستجو گر مخاطب،شاعر را کمک می کند

حسین تولایی شاعرمطرح و توانای ادبیات کودک ونوجوان در برنامه دوپنجره با بچه های ایلامی به گفتگو پرداخت، این شاعر سه روز را با کارگاهها ی مختلف،جشن امضا،بازدید و حضور در انجمن های ادبی کانون با ایلامی ها بود .فرصتی شدتا با این عزیز گفتگویی داشته باشیم که از نظر گرامیتان می گذرد.


-به نظر شما چه چیزی باعث دوام دوپنجره در کانون شده است؟

 بدون شک برنامه ای که بازخورد مثبت نداشته باشد خودش خودش را کنار می زند. دوپنجره از برنامه هایی است که با محوریت کتاب و گفتگوی چهره به چهره پدیدآورندگان ادبیات کودک و نوجوان با مخاطبان اصلی برگزار می شود. دریافت بازخوردهای مثبت از سوی اعضای کانون و  البته پیگیری و تلاش خالصانه برگزارکنندگان دوپنجره چه در اداره آفرینشهای ادبی و چه در استان ها به اهمیت و ماندگاری این برنامه کمک کرده است به طوری که به لطف خدا امسال شاهد دوازدهمین سال اجرای دوپنجره در سراسر کشور هستیم.

دیدار با بچه های ایلام را چگونه دیدید؟


 بچه های ایلام خیلی عمیق هستند. نگاه جستجوگر و همه جانبه آنها به کتابم برایم بسیار ارزشمند است. و بیش از پیش این باور را در ذهنم پروراندند که باید مخاطبان خودم جدی بگیرم. بچه های ایلام در نقدها و نظرهایشان پیشنهادهای قابل تاملی به من دادند که حتما در کتابها و شعرهای آینده ام به آنها فکر خواهم کرد.

-چشم اندازبرنامه های ادبی کانون رو چگونه می بینید؟با توجه به این که خودتان هم از کارشناسان و برنامه ریزان این عرصه هستید

 آفرینشهای ادبی کانون در چند سال اخیر به لطف مدیرعامل محترم کانون جناب آقای دکتر فاضل نظری و معاون فرهنگی کانون جناب آقای زمردیان بعد از سالها توانسته خودش را احیا کند و برنامه های گسترده ای را در سطح کشور اجرا کند. آفرینشهای ادبی به نظرم مسیر درستی را در پیش گرفته و می تواند بهتر از این هم باشد. البته از همدلی و همبستگی کارشناسان ادبی و مربیان ادبی و کاربلد سراسر کشور نباید غافل بود که نفس به نفس کنار بچه ها هستند و خالصانه هدایتشان می کنند.

-شما با بچه های کانون اصلاح و تربیت هم دیدار داشتید چگونه بود؟

امسال از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح جام باشگاه های کتابخوانی در سازمان زندانهای کشور به عنوان مدرس کارگاه ترویج کتابخوانی به دو استان بوشهر و یزد هم سفر کردم و با بچه های کانون اصلاح و تربیت آن دو استان دیدار داشتم.
در ایلام هم به همت همکاران خوبمان در کانون پرورش فکری ایلام فرصتی شد تا کارگاه شعر داشته باشم که خیلی خوب استقبال کردند.


-گفتگوی مستقیم و رودر رو با مخاطب چقدر می تواند تاثیر گذار باشد؟

 هر نویسنده یا شاعری اثرش را تولید می کند دوست دارد کارش دیده شود و علاقه مند است بازخورد آن را ببیند. به طور حتم حضور و گفتگوی مستقیم و بی واسطه دریچه های تازه ای را پیش روی شاعر و نویسنده باز خواهد کرد.

-امسال در برنامه دو پنجره مخاطبینی از تربیت مدرس آموزش ابتدایی هم حضور داشتند به نطر شما وقت آن نیست که اینگونه مخاطبین درگیر با کارکودک هم وارد برنامه های ما شوند؟

موافقم با شما. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سابقه درخشانی در حوزه هنر و ادبیات کودک و نوجوان دارد و می تواند مرجع قابل اطمینانی برای نهادها و سازمان هایی باشد که در حوزه بچه ها فعالیت می کنند. به نظرم ابتکار کانون ایلام در دعوت از دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان در برنامه دوپنجره تا به حال سابقه نداشته است و این نشان تدبیر و کار کارشناسانه ایده پردازان و دست اندکاران اجرای دوپنجره در این استان است. که من از همکاران خوب کانون در ایلام تشکر می کنم.

-اگر دوباره به ایلام دعوت شوید می آیید؟

-ایلام را دوست دارم و حتما با اشتیاق در خدمت بچه های عزیز ایلامی خواهم بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =