راه‌یافتگان به جشنواره بین‌المللی در گلستان معرفی شدند

در آخرین روز بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ کشور در گرگان، از میان ۳۵ قصه‌گوی حاضر در جشنواره، ۵ نفر به عنوان نفرات برگزیده جشنواره منطقه‌ای برای معرفی به بخش کشوری انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گلستان،الهام مظفری از استان البرز با قصه «جشن تولد مار بوا»، فاطمه اوج اختری از استان تهران با قصه «هدیه ای برای خدا»، مریم احتشام از خراسان شمالی با قصه «رسم قدیم»، منیژه واحد قاضیانی از استان گیلان با قصه‌ی «گلبهار» و حسین کاظمی از استان مازندران با قصه «شال و مش حسن» در شب یلدا با برگزیدگان مناطق دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

نفرات شایسته تقدیر این جشنواره را نیز «مریم مهدی پور» با قصه «آواز گمشده» از استان البرز، محمدرضا برومند با قصه «طوطی و بقال» از استان تهران، فاطمه نودهی با قصه «بخاطر یک تکه پنیر» از استان خراسان شمالی ، عسل نیکو با قصه «قلب مترسک» از سمنان، سمیه نورعلیشاهی از استان گلستان با قصه «بشنو از نی » ، سمیه رنجبر با قصه «مهربانترین آدم برفی» از استان گیلان و ایمانه رجبی با قصه «قدم یازدهم» از استان مازندران  تشکیل می‌دهند. این در حالی است که سید امین حسینی از استان تهران با قصه « سفید آزاد » هم از سوی داوران نوجوان این جشنواره متشکل از فائزه عسکری، زهرا مرادی فر و یاسمین واحدی  به عنوان قصه‌گوی شایسته تقدیر معرفی شد.

در پایان این مراسم و پیش از معرفی برگزیدگان، بیانیه هیئت داوران متشکل از مریم سعادت، محسن هجری  و علیرضا خانجانی توسط محسن هجری  قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: استقبال بسیارچشمگیر مردم مهمان نواز و فهیم استان گلستان از این رویداد فرهنگی  یکی از ارزشمند ترین دستاوردهای این دوره  بوده است که بیش از هرچیز گواه بر تعلق خاطر آنها به میراث فرهنگی ایران زمین بود . همینطور مشارکت و حمایت نهادهای فرهنگی استان گلستان در همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نقاط روشن این جشنواره بوده است.

 در ادامه این بیانیه خطاب به قصه‌گویان حاضر در جشنواره آمده است: قصه‌ نباید تنها در زبان قصه گو جاری شود بلکه باید به اصطلاح درونی شود. قصه‌گویان همچنین باید در قصه های دینی و تاریخی از منبع معتبر استفاده کنند تا مبادا در روایت ها نکات غلط و تحریف شده به مخاطب منتقل شود.

در آیین پایانی این جشنواره همچنین از داوران بخش نوجوان ،داوران بخش زنان ومردان، مدیران کل استان‌های شرکت‌کننده و رابطان و ناظر جشنواره نیز تجلیل شد.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه پنج کشور صبح روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه  به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در گرگان  آغاز شد و شامگاه روز چهارشنبه ۲۲ آبان  ۱۳۹۸ در سالن مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در گرگان به کار خود پایان داد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =