کد خبر: 293002
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳
انجمن عکاسی برگزارشد

انجمن عکس در ۹ آبان ۱۳۹۸ با حضور اعضا نوجوان مراکز مشهد و حمید سلطان‌آبادیان مدرس و عضو انجمن عکاسان ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، سهراب خواجه نژاد کارشناس مسئول هنری استان درخصوص جلسه گفت: دراین جلسه عکس‌های اعضا انجمن نمایش داده شد، عکس‌هایی با موضوعات شهر و محیط اطراف. اعضا ضمن آشنایی مختصر با اصول نقد در مورد کارهای دوستان خود نکاتی را مطرح کردند و طی این کار روش نگاه به عکس را تجربه کردند؛ زاویه کادربندی، رعایت نقاط و خطوط طلایی، فوکوس و... مواردی بود که اعضا هر یک بر سر آن بحث کردند، مواردی که در صورت در نظر گرفتن آن عکس می توانست از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

سلطان آبادیان به چگونگی انتخاب سوژه با استفاده از شیوه تفکیک سوژه‌های کلی به زیر مجموعه‌های جزئی‌تر و نوشتن و یادداشت ایده‌های مورد علاقه برای ثبت عکس اشاره داشت.

تاکید بر کادربندی‌های صحیح به صورتی که خطوط طلایی و نقاط طلایی در کادر بندی عکس‌ها رعایت شود.

توجه به این نکته که بهتر است از عجله کردن در عکاسی پرهیز شود، در بعضی اماکن که برای عکاسی مناسب است عکاس صبر و تامل نموده تا سوژه وارد مکان شده، آنگاه عکس مناسبی ثبت شود.

در این جلسه موضوع مسابقه عکاسی شهرمن با موضوع زیبایی‌های شهر من و چند زیر مجموعه دیگر مطرح شد و قرار شد بچه‌های انجمن برای جلسه بعدی با این موضوعات عکاسی کنند.

پایان‌بخش جلسه انجمن، عکاسی از فضای بیرون مرکز بود که اعضا از زوایای مختلف از محیط اطراف عکس گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =