کد خبر: 293003
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
قصه‌گوی خراسان شمالی درراه برترین‌های کشوری

مریم احتشام از خراسان شمالی به همراه ۴ قصه گوی دیگر در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۵ کشور در گرگان، از میان ۳۵ قصه‌گوی حاضر در جشنواره، به‌عنوان نفرات برگزیده جشنواره منطقه‌ای برای معرفی به بخش کشوری انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی ، مریم احتشام با قصه «رسم قدیم »از مرکز شماره ۱ بجنورد به مرحله کشوری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی راه یافت در همین حال فاطمه نودهی هم با قصه «به خاطر یک تکه پنیر» از مرکز شماره ۲ اسفراین در مرحله منطقه ای جشنواره قصه گویی شایسته تقدیر معرفی شد.

بر پایه این گزارش ۵ قصه گوی برتر خراسان شمالی در حالی مرحله منطقه ای با استان های سمنان،مازندران، گلستان، تهران، کرج و گیلان به رقابت پرداختند که داوری قصه ها توسط مریم سعادت( بازیگر)، محسن هجری(نویسنده)  و علیرضا خانجانی انجام شد در نهایت یگ قصه گوی استان توانست به مرحله نهایی که روزهای پایانی پاییز در تهران برگزار خواهد شد راه یابد.

گفتنی است علاوه بر مریم احتشام از خراسان شمالی، الهام مظفری از استان البرز با قصه «جشن تولد مار بوآ»، فاطمه اوج اختری از استان تهران با قصه «هدیه‌ای برای خدا»، منیژه واحد قاضیانی از استان گیلان با قصه‌ی «گلبهار» و حسین کاظمی از استان مازندران با قصه «شال و مش حسن» هم از منطقه 5 به مرحله نهایی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی را یافتند.

شایان ذکر است بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه پنج کشور صبح روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه  به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در گرگان  آغاز شد و شامگاه روز چهارشنبه ۲۲ آبان  ۱۳۹۸ در سالن مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در گرگان به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =