کد خبر: 293008
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
بازدید 231
حضور اکیپ امداد فرهنگی کانون استان اردبیل در مناطق زلزله‌زده

اکیپ امداد فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور در تعدادی از روستاهای زلزله‌زده شهرستان میانه - که بیش‌ترین خسارت را متحمل شده‌اند - به منظور ایجاد نشاط اجتماعی، در حال برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده با اعلام این خبر گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه ناگوار که منجر به از دنیا رفتن تعدادی از هم‌وطنان و تخریب منازل مردم شد، آمادگی حضور در این مناطق را داشتیم که با هماهنگی مسئولان کشور به خصوص استان آذربایجان‌شرقی، گروه امداد فرهنگی کانون استان اردبیل در مناطق زلزله‌زده حضور یافت.

مدیرکل کانون استان تصریح کرد: رویکردهای ارتقایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به‌تبع آن در استان‌ها، تأثیر بسزایی داشته است و تشکیل ستاد امداد فرهنگی با عنوان «پیک امید» در راستای ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده در حوادث و نیز مناطق محروم و حاشیه‌نشین شکل‌گرفته است.

احدزاده در خاتمه افزود: این گروه برای مناطق مختلف استان هم برنامه‌های امدادی مناسبی دارد که مطابق با زمان‌بندی و برنامه تنظیمی در مناطق و روستاهای کم برخوردار و محروم، حضور یافته و خدمات فرهنگی و حمایتی لازم را ارائه خواهد کرد.

گفتنی است پیرو تأکیدات معاونت فرهنگی کانون کشور، طرح امداد فرهنگی برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه توسط  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با مشارکت کانون استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل در حال اجراست.

کارگاه‌های حال خوش زندگی، مسابقه، بازی­‌های بومی و محلی، نقاشی، کارگاه ادبی، کتاب‌خوانی و قصه‌گویی و نمایش خلاق ازجمله برنامه­‌ها و فعالیت­‌هایی است در مناطق زلزله‌زده برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =