به مناسبت هفته کتاب ویژه برنامه های متعددی توسط کانون پرورش فکری در اصفهان برگزار می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: از 25 لغایت 30 آبان ماه به مناسبت هفته کتاب 6 برنامه به صورت ویژه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مهدی قربانی با بیان اینکه  هفته کتاب فرصت مغتنمی است تا اهمیت کتاب و مطالعه بیش از پیش به مردم شناسانده شود اظهار داشت: تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده ‌است. همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند. در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده‌ است، چرا که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه‌ آخرین فرستاده‌اش را کتاب قرار داده‌ است.

وی در ادامه با بیان اینکه کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می کند و به همگان نور، شور و گرما می بخشد و کتاب، مثل باران بر سرزمین دل ها می بارد و اندیشه ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می دهد افزود: کتاب، نقشی به مانند پرندگان به آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی ما به اوج می رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه ها و دل ها می درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی کانون پرورش فکری نیز ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است و این امر نیز با ترویج فرهنگ کتاب خوانی محقق می شود خاطر نشان شد: در همین راستا به مناسبت هفته کتاب برنامه هایی نیز به صورت ویژه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار می شود.

مهدی قربانی در ادامه گفت: این برنامه ها به مناسبت هفته کتاب از 25 لغایت 30 آبان ماه در مراکز کانون پرورش فکری در اصفهان برگزار می شوند.

وی ادامه داد: نشست فرهنگی مشترک اعضای کانون پرورش فکری و اعضای کتابخانه تخصصی نوجوان روز 25 آبان ماه و برنامه بررسی و نقد کتاب «کسی که موهایم را شانه کرد» نیز روز 26 آبان از  ساعت 15 الی17 برگزار می شوند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه نشست فرهنگی بررسی تاثیر کتابخوانی بر خلاقیت و مهارت های زندگی ویژه والدین و معلمان نیز یکی دیگر از برنامه های ویژه هفته کتاب است افزود: ویژه برنامه مهرواره «آینده ساختنی است» نیز روز 28 آبان ماه از ساعت 9 الی 11 صبح ویژه مدارس و از ساعت 14 و 30 دقیقه الی 17 در مرکز شماره 12 واقع در خوراسگان برگزار می شود.

مهدی قربانی ادامه داد: روز 29 آبان ماه نیز کارگاه ساخت کتاب های حسی لمسی جهت ساخت کتاب برای نابینایان با حضور سرکار خانم زهرا فرمانی و مسئولان و کارشناس فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری در مرکز شماره یک واقع در ملک شهر اصفهان و روز 30 آبان نیز جلسه نقد و گفتگو کتاب «دختری با روبان سفید» ویژه اعضای مراکز کانون پرورش فکری با حضور نویسنده کتاب سرکار خانم مژگان کلهر برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =