تجلیل از کتاب‌خوانان برتر کانون استان اردبیل در کنار رونمایی و نقد کتاب

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برنامه‌های بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی را با شعار «حال خوش خواندن» در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی، تصریح کرد: باهدف توجه افزایی به مقوله کتاب و در راستای تقدیر از کتاب‌خوانان و کتاب نویسان، در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون استان برنامه‌های متنوعی در حال برگزاری است.

مدیرکل استان افزود: تجلیل از۲۰ کتاب‌خوان برتر استان و۱۰۰ کتاب‌خوان برتر مراکز و نیز کتاب‌خوانان برتر مراکز سیار و پستی از برنامه‌های این هفته است که در کنار رونمایی، نقد کتاب، دعوت از نویسندگان همراه با برنامه‌های متنوع دیگر اجرا خواهد شد.

احدزاده ضمن اشاره به اینکه کتاب«نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و نیز تاریخ و مشاهیر استان اردبیل» در این هفته مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در این کتاب ۷۰ نویسنده در زمینه‌های مختلف کودک و نوجوان، تاریخ و مشاهیر استان بازمعرفی می‌شوند که مرتبط با فعالیت‌های کانون است.

وی افزود: ۵ نویسنده کودک و نوجوان صاحب اثر در استان عضو کانون هستند و در آینده نزدیک هم شاهد آثار دیگری از کودکان و نوجوانان صاحب قلم خواهیم بود و آثار مکتوب و ارزشمند اعضای موفق در کتب مختلفی منتشرشده‌اند که آخرین نمونه آن، انتشار ۹ داستان منتخب کشوری از ۹ عضو انجمن ادبی با گرایش داستان امروز در کتاب مربوط به اولین مهرواره ادبی بود که نوجوانان استان رتبه دوم کشوری را به دست آوردند.

این مدیر فرهنگی با تأکید بر شعار راهبردی و کلیدی «آینده را باید ساخت» یادآور شد: رویکرد برنامه‌های کانون استان و نیز برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی با لحاظ و ترویج «حال خوش خواندن» به دنبال نهادینه‌سازی راهبرد «آینده را باید ساخت» است.

احدزاده در پایان تأکید کرد: در برنامه‌های جاری کانون استان در کنار اهمیت دهی به کلیه‌ی فعالیت‌ها و نیز فرهنگ کتاب‌خوانی، به دنبال تولید محتواهای فاخر بومی نیز بوده‌ایم و هم‌زمان با هفته استان هم یک اثر ارزشمند در سطح سنی «نوجوان» با عنوان «از اسفریس تا هشت‌بهشت» که متمرکز بود بر تشریح تاریخ و معرفی سلسله‌ی صفوی به عنوان عامل انسجام جغرافیایی و وحدت مذهبی کشور، تولید و منتشر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =