پنج قصه‌گوی برتر به مرحله ملی جشنواره راه یافتند

با پایان یافتن رقابت‌های قصه‌گویانِ منطقه پنج بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گرگان، پنج قصه‌گوی برتر زن و مرد بالای ۱۸ سال به مرحله ملی راه یافتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین پایانی جشنواره قصه‌گویی منطقه پنج در گرگان، از میان ۳۵ قصه‌گوی راه یافته به این مرحله، پنج نفر به عنوان نفرهای برگزیده برای معرفی به بخش کشوری انتخاب شدند.

بر همین اساس، «الهام مظفری» از استان البرز با قصه «جشن تولد مار بوا»، «فاطمه اوج‌اختری» از استان تهران با قصه «هدیه‌ای برای خدا»، «مریم احتشام» از خراسان شمالی با قصه «رسم قدیم»، «منیژه واحدقاضیانی» از استان گیلان با قصه‌ی «گلبهار» و «حسین کاظمی» از استان مازندران با قصه «شال و مش حسن» در شب یلدا با برگزیدگان مناطق دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

نفرهای شایسته تقدیر این جشنواره را نیز «مریم مهدی‌پور» با قصه «آواز گمشده» از استان البرز، محمدرضا برومند با قصه «طوطی و بقال» از استان تهران، فاطمه نودهی با قصه «بخاطر یک تکه پنیر» از استان خراسان شمالی، «عسل نیکو» با قصه «قلب مترسک» از سمنان، «سمیه نورعلیشاهی» از استان گلستان با قصه «بشنو از نی»، سمیه رنجبر با قصه «مهربانترین آدم برفی» از استان گیلان و «ایمانه رجبی» با قصه «قدم یازدهم» از استان مازندران  تشکیل می‌دهند. این در حالی است که «سیدامین‌ حسینی» از استان تهران با قصه «سفید آزاد» هم از سوی داوران نوجوان این جشنواره متشکل از فائزه عسکری، زهرا مرادی‌فر و یاسمین واحدی  به عنوان قصه‌گوی شایسته تقدیر معرفی شد.

بر همین اساس در بیانیه هیئت داوران این جشنواره متشکل از مریم سعادت، محسن هجری و علی خانجانی که از سوی محسن هجری خوانده شد، آمده است: استقبال بسیار چشمگیر مردم مهمان‌نواز و فهیم استان گلستان از این رویداد فرهنگی  یکی از ارزشمندترین دست‌آوردهای این دوره بوده است که بیش از هر چیز گواه بر تعلق خاطر آن‌ها به میراث فرهنگی ایران زمین بود. همین‌طور مشارکت و حمایت نهادهای فرهنگی استان گلستان در همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نقاط روشن این جشنواره بوده است.

در ادامه این بیانیه خطاب به قصه‌گویان حاضر در جشنواره تاکید شده است: قصه‌ نباید تنها در زبان قصه‌گو جاری شود بلکه باید به اصطلاح درونی شود. قصه‌گویان همچنین باید در قصه‌های دینی و تاریخی از منبع معتبر استفاده کنند تا مبادا در روایت‌ها نکته‌های غلط و تحریف شده به مخاطب منتقل شود.

در آیین پایانی این جشنواره که با حضور امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع کانون برگزار شد از داوران بخش نوجوان، داوران بخش زنان و مردان، مدیران کل استان‌های شرکت‌کننده، رابطان و ناظر جشنواره نیز تجلیل شد.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه پنج کشور صبح روز سه‌شنبه ۲۱ آبان در گرگان آغاز شد و شامگاه روز چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در سالن مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =