دوره آموزشی کاربرد روان‌شناسی تربیتی درمراکز فرهنگی هنری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، دوره آموزشی«کاربرد روان‌شناسی درمراکز فرهنگی هنری» را ویژه کارشناسان و مربیان فرهنگی برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این دوره آموزشی ۱۸ ساعته با حضور ۳۸ نفر از کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزارشد و «قربانعلی یحیایی»، دارای مدرک دکترای تخصصی روان‌شناسی و رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان به تبیین کاربرد روان‌شناسی تربیتی درمراکز فرهنگی هنری پرداخت.

یحیایی در این دوره که با هدف طرح و آموزش نکات کلیدی در فراهم‌سازی زمینه‌های رشد رفتارمطلوب و کاهش رفتارهای نامناسب مخاطبان کودک و نوجوان صورت‌گرفت، آشناسازی هرچه بیش‌تر مربیان با مفاهیم خلاقیت و ارایه راه‌های حل مسأله و تغییر رفتار در اعضا را مورد توجه ‌قرارداد و راه‌کارهایی برای کاهش رفتارهای ناهنجار مخاطبان پیشنهادکرد.

مدرس این دوره آموزشی که  بیش از ۲۰ سال فعالیت تخصصی روان درمانی را درکارنامه دارد، بخش مهمی ازسخنان خود را به مقایسه انواع هوش‌ها اختصاص‌داد و با تشریح تفاوت‌های «E Q» و«I Q»،  نقش آن را  در شکل‌گیری استعدادهای کودکان و نوجوانان و علاقه آنان به مباحث مختلف بررسی‌کرد.

ارایه‌ی تعریف‌های مختلف در ارتباط با خلاقیت، بررسی موانع خلاقیت فردی و هم‌چنین، تبیین نقش رفتارهای والدین در شکل‌گیری شخصیت کودک و نوجوان، ازدیگر مباحث این دوره آموزشی بود که روزهای ۱۱، ۱۸ و ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۸ و به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =