قصه گویی، یک فعالیت با قابلیت های زیاد است

حضور سیده نسرین سجادیان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون در مرحله منطقه ای جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه فرصت مناسبی بود تا با ایشان به عنوان ناظر جشنواره منطقه یک به گفتگو بنشینیم.

سیده نسرین سجادیان که سابقه حضور در تمامی عرصه‌های فرهنگی کانون از جمله، مربی، کارشناس فرهنگی، کارشناس مسئول و معاون فرهنگی را در کارنامه خود دارد، از قصه گویی به عنوان یک فعالیت پربازده یاد می کند که دارای قابلیت‌های بسیاری است.

به نظر سجادیان، برگزاری مرحله منطقه‌ای  جشنواره بین‌المللی قصه گویی در ارومیه اتفاق مبارکی است که به دلیل قصه خیز بودن منطقه، حائز اهمیت است. 

وی صرفنظر از ناظر جشنواره بودن و در کسوت یک میهمان، استقبال مدارس ارومیه از جشنواره قصه گویی را قابل تقدیر می داند و این اقبال عمومی را نشان از تعامل خوب بین سازمانی کانون استان با سایر سازمان‌ها می داند.

این مقام مسئول در حوزه آموزش و پژوهش کانون، ورود سازمان‌های دیگر به مقوله قصه گویی را با وجود اینکه متولی کار کودک و نوجوان نیستند، نشان از پی بردن این سازمان‌ها به قابلیت‌های قصه گویی می داند و از کانون با ۲۲ سال سابقه در اجرای موفق جشنواره‌های قصه‌گویی به عنوان مرجع این فعالیت ارزشمند یاد می کند.

وی  با اشاره به مرزی بودن استان آذربایجان‌غربی این موقعیت جغرافیایی را از ظرفیت‌های بالقوه استان در ترویج، اشاعه و انتقال فرهنگ اصیل منطقه عنوان می کند. 

 پیشنهادی که وی در خصوص قصه گویی دارد این است که کانون استان با همکاری سازمان میراث فرهنگی با برگزاری برنامه‌ای تحت عنوان «شب‌های قصه» در اماکن تاریخی استان از جمله کلیساها، بازارهای قدیمی و مساجد گامی جدید در معرفی این اماکن فرهنگی در قالب قصه ارائه دهد.

وی همچنین، صمیمیت، خونگرمی و خوش رویی عوامل اجرایی جشنواره را مایه احساس خوشایندی می داند که به عقیده وی این احساس در تک تک قصه گویان نیز خارج از بعد رقابتی جشنواره موج می زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =