کد خبر: 293105
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
دو شاعر در یک قاب

همزمان با آغازین روز هفته ملی کتاب دو شاعر مهمان اعضای مرکز شماره 2 بجنورد بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، روز گذشته نرگس برهمند و آرزو شیرین زبان دو شاعر بجنوردی به مناسبت هفته کتاب در جمع اعضای مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 بجنورد قرار گرفتند و از تجربیات شان برای علاقمندان به حوزه شعر گفتند.

نرگس برهمند شاعر کتاب «دستان» با اشاره به اینکه دنیای شعر کودک سرشار از زیبایی و ریتم و آهنگ است، عنوان کرد: اگر دوست دارید شعر بگویید بیشتر برای دیدن شنیدن و لمس محیط اطراف وقت بگذارید و تلاش کنید آن چیزی را ببینید که شاید کمتر دیگران به آنها توجه می کنند.

وی که پیش از  این کتاب  «قار قار نارنجی» را برای کودکان به چاپ رسانده بود خطاب به اعضای مرکز شماره 2 خاطر نشان کرد: هفته کتاب بهانه ای است که بیشتر به ترویج مطالعه فکر کنیم و از شما می خواهم تا در جمع های دوستانه و خانوادگی بیشتر از کتاب هایی که خوانده اید صحبت کنید و جلسات کتاب خوانی را به جمع های صمیمانه خود ببرید.

در ادامه این برنامه ارزو شیرین زبان شاعر دیگر بجنوردی هم از مجموعه اشعارش گفت و اشاره ای به تجربیاتی که از دوران کودکی و نخستین شعرهایش داشت کرد و افزود: هر چقدر بیشتر کتاب بخوانید گقتن شعر و حتی نوشتن یک انشا در کلاس درس برای تان آسان تر می شود و از خواندن آثارتان لذت بیشتری خواهید برد.

شاعر کتاب«تراشه های تنهایی» اضافه کرد: شاعرها هم مثل شما زندگی معمولی دارند و دنیایی از کارهای مختلف دارند که باید برای تک تک شان وقت بگذارند اما همه این ها باعث نمی شود که نسبت به مطالعه و شعر گفتن کم کاری کنند و از آن غافل شوند.

وی ضمن قرائت چند شعرکودکانه  گفت: در تلاش است تا به زودی شعرهای کوتاهش که برای کودکان گفته است را در قالب یک مجموعه گردآوری و به چاپ رساند.

کارگاه اصول کتاب خوانی

«ملیحه بیابانی» مربی مسئول با اشاره به سایر برنامه هایی که در مرکز شماره به مناسبت آغازین روز هفته کتاب برگزار شد اشاره کرد: تعداد 40 دانشجوی تربیت معلم در کارگاهی با عنوان اصول کتاب خوانی برای کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان تربیت معلم  بصورت منظم از مرکز شماره 2 بازدید دارند، عنوان کرد: در این کارگاه دانشجویان رشته آموزش ابتدایی با روش های انتخاب درست کتاب، گروه های سنی و ایجاد انگیزه در کودکان برای مطالعه کتاب آشنا شدند.

بیابانی خاطر نشان کرد: در بخش دیگری از کارگاه چند کتاب انتخابی برای قصه گویی انتخاب شد و به پیشنهاد دانشجویان بحث قصه گویی برای کودکان هم بصورت کارگاهی انجام شد.

جشن میلاد

بیابانی در ادامه به برگزاری جشن میلاد به مناسبت هفته کتاب و میلاد پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: تعداد 60 نفر دانش آموزان پیش دبستانی در مرکز شماره 2 حضور یافتند و ضمن آشنایی با کتاب ها از شرایط عضویت در مرکز مطلع شدند.

به گفته وی قصه گویی، شعرخوانی، نمایش، مولودی خوانی از دیگر بخش های این برنامه بود.

بیابانی اضافه کرد: حرکت با ماشین زمان در هزار توی کتاب های دیگر برنامه ای بود که به همت مربی ادبی مرکز برای اعضا برگزار شد و کودکان ونوجوانان هرماه با ماشین زمان به سفر رفتند، سفری که با شخصیت ها و کتاب های مورد علاقه شان انجام شد.

وی یادآور شد نمایشگاهی از کتاب - سنگ ها در این مرکز به مناسبت هفته کتاب در معرض نمایش قرار گرفته شده است و بازدیدکنندگان از مرکز می توانند آثار اعضا را در قالب کتاب سنگ ببینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =