قصه‌ها قسمتی از فرهنگ و تاریخ ما هستند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی در آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه گفت: قصه‌ها قسمتی از فرهنگ ما هستند و مردم ما قسمتی از تاریخ را وارد قصه‌ها کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، هادی طباطبایی در آئین اختتامیه مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، قصه گویی را بخشی از فرهنگ گذشتگان که برای نسل امروز به یادگار گذاشته‌اند عنوان کرد.

طباطبایی گفت: هر منطقه‌ای قصه خاص خودش را دارد و به تناسب آن هر سرزمینی مجموعه‌ای از قصه‌های مردم و جغرافیای آن سرزمین را دارد؛ با نگاهی به قصه های سرزمینمان مشخص می شود که ما ایرانیان کلکسیون قصه‌ها و کلکسیون زیبائی‌هایی هستیم که نشأت گرفته از قصه‌های پدران‌مان هستند.

وی افزود: قصه‌های گذشتگان پر از مفاهیم آموزنده، نیکی و رادمردی بودند و با نشستن پای قصه‌های پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از آنها بهره می گرفتیم و امروزه با مراجعه به آن قصه‌ها و تأمل در نکات تعلیمی آنها مشاهده می کنیم که سخنان قصه‌گویان از جنس سخنان حکمت‌آمیز بودند.

مراسم اختتامیه مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی رأس ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۲۶ آبان در مجتمع شهید فرخی کانون آغاز شد که با معرفی و تقدیر از پنج برگزیده این مرحله از جشنواره به کار خود پایان داد.

در منطقه یک بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی که به میزبانی ارومیه برگزار شد ۲۵ قصه گو از پنج استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین طی روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ۹۸ به قصه گویی پرداختند.

گفتنی است: مرحله ملی و پایانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور برگزیدگان مناطق پنجگانه کشور در آذرماه سال جاری به میزبانی تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =