تجلیل از کتاب‌خوانان برتر کودک ونوجوان در هفته کتاب

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی از کتاب‌خوانان برتر کودک ونوجوان این کانون تجلیل می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، محمد علی یزدان شناس با گرامی‌داشت این هفته افزود: این برنامه 30 آبان ماه در چالوس به منظور تجلیل از اعضای برگزیده کانون مازندران که در مهرواره توسعه کتاب‌خوانی‌ کانون پرورش فکری کشور  موفق به کسب رتبه برتر شده‌اند برگزار می شود.

وی با تاکید براینکه عمده برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در راستای کتاب و کتاب‌خوانی شکل گرفته است بیان داشت: کانون از طریق 27 مرکز فرهنگی هنری  ثابت، 5 کتاب‌خانه سیار روستایی، و یک کتاب‌خانه پستی در استان و با ارایه فعالیت‌های کتاب محور فرهنگی، هنری و ادبی به مخاطبان کودک و نوجوان تلاش دارد تا آن‌ها را در مسیر رشد و شکوفایی استعدادهایشان  یاری نماید.

او اظهار داشت: مراکز کانون در شهرستان‌ها کتاب‌خانه‌هایی با روش باز هستند که علاوه بر امانت دادن کتاب به کودکان و نوجوانان هفت تا هفده سال، به ارایه بیش از 40 عنوان فعالیت فرهنگی،هنری، ادبی، دینی و علمی می‌پردازند.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران، کانون با سابقه نیم قرن فعالیت خود در فعالیت های چهل گانه فرهنگی، هنری و دینی، محوریت اصلی خود را در مطالعه و توسعه فرهنگ کتاب­خوانی قرار داده است، چرا که  بر این باور است؛ کودکان‌ و نوجوانان‌ هنگام‌ باز کردن‌ کتاب‌ در حقیقت‌ درهای‌ سعادت‌ و خوش‌بختی‌ را به‌ روی‌ خود می‌گشایند تا درمسیر ترقّی‌ و پیشرفت‌ گام‌ بردارند.

این مدیر فرهنگی افزود: پنج کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون نیز در سطح روستاهای شهرستان‎؛  نکا، میاندرود، فریدونکنار، بندپی بابل و سوادکوه مشغول ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان مازندرانی است و هر یک از از این مراکز، 20 روستا رابا عضویت بیش از 5 هزار نفر تحت پوشش خود دارند.

یزدان شناس این را هم عنوان کرد که با تلاش‌های صورت گرفته قرار است با همکاری فرمانداران شهرستان رامسر و نوشهر نسبت به تخصیص اعتبار لازم برای خرید دو دستگاه خودرو ، دو کتاب‌خانه سیارکانون  تا پایان امسال در این شهرستان‌ها به ارایه فعالیت‌های کتاب محور برای کودکان ونوجوانان روستایی بپردازند.

مدیر کانون  استان  از دیگر فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران را برنامه‌های کتاب‌خانه پستی استان عنوان کرد و بیان داشت: این کتاب‌خانه با  ارسال پستی رایگان کتاب به اعضای خود در 34  روستا، بخش دیگری از خدمات کانون را به بچه‎ های روستایی و کم برخوردار ارایه می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =