فعال شدن بخش پژوهشی جشنواره قصه گویی به ارتقا آن کمک کرده است

ناظر بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی منطقه چهار کشور گفت: فعال شدن بخش پژوهشی جشنواره قصه‌گویی با حضور چهره‌های علمی و دانشگاهی به ارتقا آن کمک کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، انسیه موسویان ناظر بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی منطقه ۴ کشور و مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به فعال شدن بخش پژوهشی جشنواره قصه‌گویی اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر تعداد زیادی از دوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشجویان و پژوهشگران مقالات بسیاری در این رابطه داشته اند.

موسویان بیان کرد:‌ کانون آغازگر راه جشنواره قصه گویی بوده و همچنان کانون سردمدار برگزاری این جشنواره است. ارتباط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بخش‌های علمی و دانشگاهی توانسته به ارتقا سطح جشنواره کمک کند و این جشنواه را بین مجامع فرهنگی و سازمان ها بشناساند.

وی با بیان اینکه تقویت بخش علمی و پژوهشی جشنواره قصه‌گویی به ارتقاء سطح آن کمک خواهد کرد، افزود: با مرور نقاط قوت و ضعف ۲۱ دوره گذشته این جشنواره و با وجود پشتوانه علمی و قوی می‌توانیم شاهد به رشد کمی و کیفی این جشنواره در سطح بسیار بالا باشیم.

موسویان با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی قصه‌گویی هر سال راهی رو به پیشرفت را طی می‌کند، افزود: در سال‌های اخیر تلاش کردیم از ظرفیت‌های فضای مجازی و امکانات ارتباطی در جهت شناساندن قصه و قصه‌گویی بهره ببریم. خوشبختانه این مهم مورد استقبال خانواده‌ها نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قصه‌گویی توانسته جبران کننده جذابیت‌های فضای مجازی و بازی های رایانه‌های امروزی باشد.

ناظر جشنواره قصه‌گویی منطقه ۴ کشور با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مظاهر فرهنگ و سنت ما در سال‌های اخیر کم رنگ شده است، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته است در کنار مظاهر تکنولوژی، قصه گویی را ترویج داده و بسیاری از ارزش‌های فرهنگی را با روش قصه‌گویی در کانون خانواده‌ها گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه قصه‌گویی به عنوان یکی از اقدامات چهل و چندگانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در مراکز کانون سراسر کشور انجام می‌شود، گفت: قصه‌گویی علاوه بر پرکردن نقش اوقات فراغت به عنوان ابزاری تربیتی نیز کاربرد دارد. از طریق قصه‌گویی می‌توانیم مفاهیم، ارزش ها و سبک زندگی را به شکل غیرمستقیم و کاملا هنرمندانه به بچه ها منتقل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =