ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بهترین راهکار برای افزایش بینش و بصیرت مردم جامعه است

نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بهترین راهکار برای افزایش بینش و بصیرت مردم جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی صبح روز چهارشنبه در دیدار و تجلیل از اعضای فعال کتابخوان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد. اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی بهترین راه برای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان است و اگر انسان دردوران کودکی دراین مسیرهدایت شود می تواند ابزاری برای هدایت وی به سمت انسانیت باشد.
حسینی شاهرودی گفت: دستگاه‌های مرتبط با کتاب از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه به واسطه این ابزار فرهنگی به هم متصل هستند و تمام آنها در مسیر هدایت بشر گام بر می‌دارند.
نماینده ولی فقیه درکردستان اضافه کرد: خداوند تبارک و تعالی قرآن را به عنوان یک کتاب برای نجات بشریت از گمراهی به سمت انسانیت برپیامبر(ص)  نازل کرد و این نشان از توجه باری تعالی به مساله کتاب و مطالعه است .
وی تاکید کرد: باتوجه به تاسی از آموزه‌های انسانی جوانان جامعه را به گونه‌ای پرورش دهیم که دارای ذهنی خلاق و اندیشه ورز باشند و از این فرهنگ در تمام امور زندگی اجتماعی خود استفاده کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی درادامه خاطر نشان کرد: امروز استفاده از فضاهای مجازی منجر به فاصله گرفتن نوجوانان از مطالعه و از دست دادن فرصت‌های مطالعه شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مربیان پرورشی باید بسترهای استفاده بیشتر نوجوانان و جوانان را برای کتاب‌خوانی فراهم کنند.
آیت الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه مطالعه و کتاب خواندن بهترین راه برای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان است گفت: مربیان پرورشی نقش مهم و تاثیرگذاری در پرورش کودکان و ترغیب و علاقمند کردن آنها به مطالعه دارند.
وی با بیان اینکه خداوند در آیات متعدد قرآن، بر کتاب خواندن و علم‌آموزی تاکید کرده اظهارداشت: طبق آیات قرآن با کتاب خواندن و مطالعه انسان از ظلمت و تاریکی به سوی روشنی رهنمون می‌شود و در حقیقت دریچه‌ای به سوی انسان گشوده می‌شود  که هر چه اراده کند می‌تواند انجام دهد.
نماینده ولی فقیه درکردستان با اشاره به اینکه در خلقت و آفرینش انسان ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی نهفته است افزود: انسان در فراگیری و آموختن محدودیت ندارد و از ظرفیت‌های نامحدود برای یادگیری و آموزش بهره‌مند است و می طلبد از تمام بسترها برای رشد و  شکوفایی استعدادهای نوجوانان در راستای رشد و تکامل آنها بهره گرفت.
به گفته وی، راه‌اندازی کتابخانه‌های خصوصی و بهره‌گیری از مساجد و اماکن مذهبی به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک می‌کند. و این باید دردستورکار مسئولین فرهنگی قرارگیرد. 
عضومجلس خبرگان رهبری تاکیدکرد: کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است پس باید این کانون در راستای پرورش و رشد کودکان و تربیت آنها با دورنمای آینده بهتر برای نوجوانان فعالیت های پررنگی داشته باشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =