کانون پرورش فکری کتابخانه‌ای تخصصی در حوزه کتاب است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در دیدار با نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان می باشد و در این راستا به منظور نهادینه شدن فرهنگ کتاب برای سنین هفت تا ۱۷ سال فعالیتهای کتاب محور انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی روز چهارشنبه در دیدار و تجلیل از اعضای فعال کتابخوان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته کتاب اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت های هدفمند و برنامه ریزی شده توسط مربیان فرهنگی، هنری و ادبی به منظور شناخت و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان با شیوه های نو و خلاق صورت می گیرد و با توجه به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان است و همان طور که مسحضرید" کودکان بزرگترین سرمایه های جامعه ما هستند، اعتقاد ما این است که باید کتاب خواندن را از کودکی بیاموزیم و به آن عادت کنیم.

سهیلا شیخی افزود:به جهت عدالت فرهنگی برای بچه هایی که استثنایی هستند، بچه های نابینا و یا ناشنوا و آنهایی که دارای نیازهای ویژه هستند کتابخانه ای را آماده سازی کردیم با کتابهای بریل و با تجهیزاتی از قبیل دستگاه بزرگ نما و بهدید که آنها هم بتوانند از امکانات کانون بهره مند بشوند.

شیخی در ادامه گفت:مرکز علوم و نجوم یکی از مراکز خاص علمی کانون استان کردستان است که علاوه بر دارا بودن فضای کتابخانه از امکاناتی همچون گنبد آسمان نما و دستگاه تمام دیجیتال آسمان نما برخوردار است که از طریق نشان دادن عظمت افلاک درس خداشناسی را نیز به بچه ها آموزش داده می شود.

وی یکی دیگر از فعالیت های بسیار مثمرثمر کانون را در جهت کتابخوانی کتابخانه سیار روستایی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: مربیان کتابخانه های سیارروستایی با مراجعه به روستاها ضمن امانت کتاب به اعضا به اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی،هنری می پردازند که هر کتابخانه سیار روستایی 15 الی 20 روستا را تحت پوشش دارد.

مدیر کل کانون استان کردستان عنوان کرد: در کتابخانه های کانون علاوه بر امانت کتاب بیش از 40 فعالیت فرهنگی هنری و ادبی و دینی و اسلامی در کنار برگزاری نمایشگاههای گوناگون انجام می شود که خوشبختانه به دلیل اعتماد خانواده ها به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استقبال بچه ها از این مراکز خوب است .

سهیلا شیخی با اشاره به خلاصه ای از برنامه هایی که مختص بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی است گفت: هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز کانون با شعار حال خوش خواندن با اجرای برنامه های دعوت از نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی،نشست نقد و بررسی کتاب با دعوت از نویسندگان کتاب،برگزاری کارگاههای ادبی با موضوع مهمانی قصه ها، داستان نویسی برای یک تصویر،مسابقه کتابسازی خلاق و معرفی و تقدیر از اعضا کتابخوان و نوشتن جملات زیبا در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب های کم خواننده به صورت دیواری و اجرای مسابقات متعدد از جمله برنامه های این هفته هستند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: یکی از افتخارات ما در کانون پرورش فکری احداث و راه اندازی کانون زبان ایران در سنندج است که یکی از مجهزترین و بهترین کانون زبان های ایران معرفی شده که آنهم از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان بوده و به بهره برداری رسید.

در پایان این جلسه از اعضا کتابخوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج و مربیان نویسنده حوزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =