کانون پرورش فکری میتواند دفاتر جدید خود را در پارک‌های سطح شهر ایجاد کند

محمدرضا حیدری در اختتامیه بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی منطقه ۴ گفت: فضاهای جدیدی در پارک‌های سطح شهر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری اختصاص خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان‌رضوی، محمدرضا حیدری رییس شورای اسلامی شهر مشهد در اختتامیه بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی منطقه ۴ در مشهد با اشاره به آثار تربیتی و فرهنگی قصه در جامعه اذعان داشت: در قرآن، متون دینی و ادبیات کهن ایران اهمیت قصه مشهود است از این رو در شرایط امروز جامعه بایستی توجه بالایی به قصه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش هویت‌ساز قصه‌ها در جامعه خاطر نشان کرد: در حال حاضر مساله هویت برای جوانان گرفتار تهدید است و مولفه هویت‌بخشی به آن‌ها از طریق قصه‌ها امکان‌پذیر است.

حیدری با بیان اینکه تلفن‌های همراه به چالش جد تربیت بدل شده‌اند گفت: در خانه‌های امروزی فرزندان مشغول بازی با تلفن‌های همراه هستند و پدر و مادر برای قصه‌گویی و انتقال مفاهیم تربیتی به آنان از طریق قصه‌گویی توجه لازم را ندارند.

وی با اشاره بخش ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره قصه‌گویی اظهار داشت: توجه به موضوعات شهری در بخش «قصه شهر من» اقدام ارزنده‌ای است که همبستگی و تعلق در جامعه ایجاد می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ارائه فضاهای جدید به کانون پرورش فکری بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میتواند در پارک‌های سطح شهر مشهد فضاهای جدیدی را دریافت کرده و دفاتر جدید خود را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در آن افتتاح کند.

وی در پایان به تشریح تفاهم‌های صورت گرفته میان کانون پروش فکری، آموزش و پرورش و شهرداری پرداخت و گفت: طی تعامل‌های صورت گرفته آموزش شاهنامه در قالب قصه‌ها برای دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است و در مدارس اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =