حضور موفق اعضای کانون قزوین در مسابقه «کتاب دوست داشتنی من»

دو اثر انیمیشن از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در مسابقه «کتاب دوست داشتنی من» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در جریان برگزاری مسابقه «کتاب دوست‌داشتنی من» که به انتخاب شیوه‌ها و ابزارهای متفاوت و جدید برای معرفی کتاب و ترویج کتاب‌خوانی از سوی کودکان و نوجوانان اختصاص دارد، دو اثر انیمیشن از استان قزوین،به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی شد.

براین اساس انیمیشن «کتاب یار دوست داشتنی من» و «جادوی خواندن» از قزوین، برندگان مسابقه «کتاب دوست داشتنی من» شناخته شدند. «کتاب یار دوست داشتنی من» کاری از اعضای مرکز فرهنگی و هنری شماره 3 کانون قزوین  شامل نازنین زهرا رضایی، بیتا عرب، زهرا اسماعیلی و مبینا فرج‌پور است که با مربی‌گری «نجوا تقی صباغ‌ها»ساخته شده است.

هم‌چنین انیمیشن « جادوی خواندن» اثر اعضای مرکز فرهنگی و هنری شماره 1 کانون تاکستان شامل حنانه ذوالقدری، محدثه رحمانی، آیلین کریم‌خانی، ملیکا رحمانی و یوکابد رحمانی است که با مربی‌گری«پرستو رحمانی» ساخته شده است.

یادآور می‌شود، معرفی کتاب یکی از شیوه‌هایی است که بر اساس آن اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند بچه‌ها را این شیوه‌ها به کتاب‌خوانی تشویق کنند.

در این میان کانون فراخوان این مسابقه را تابستان ۱۳۹۸ منتشر کرد و ۲هزار و ۷۰۰ کودک و نوجوان عضو مراکز کانون سراسر کشور با ارسال ۲هزار و ۲ اثر در قالب فیلم، کلیپ، انیمیشن، معرفی دیواری کتاب و کتاب‌سازی در این رقابت شرکت کردند.

بر همین اساس در مجموع از بین این آثار ۲۵۹ اثر برگزیده استانی به اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون در تهران معرفی شد که ۱۱۱ اثر به بخش فیلم، کلیپ و انیمیشن و ۱۴۸ اثر به معرفی دیواری و کتاب‌سازی اختصاص داشت که مورد داوری کارشناسان معاونت فرهنگی کانون قرار گرفت و در نهایت ۱۰ اثر برگزیده کشوری معرفی شد.

داوران این بخش مامک یحیی‌پور، ملیحه باقری و مریم خاکسار تهرانی، ضمن تقدیر ویژه از کانون استان‌های قزوین و چهارمحال و بختیاری (به دلیل کیفیت و تنوع آثار)، از بین این آثار از کل کشور، ۱۰ اثر برگزیده را اعلام کردند.

مسابقه «کتاب دوست داشتنی من» سال ۱۳۹۸ در مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور اجرایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =