کد خبر: 293244
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
بازدید 407
کانون حال‌ خوش‌ خواندن را به کودکان و نوجوانان هدیه کرد

آئین اختتامیه بیست‌وهفتمین دوره کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار با حضور نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی، نویسندگان حوزه ادبیات پایداری، فرماندهان بسیج و مسئولان استانی با اجرای برنامه‌های متنوع در سالن سینما کانون همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم از نویسندگان کتاب‌های «فرنگیس» و «روزهای بی آینه» تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان همدان در این مراسم ضمن عرض تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی به بیان فعالیت‌های انجام شده در این هفته توسط کانون پرورش فکری همدان پرداخت و گفت: کانون اولین تشکلی است که به طور تخصصی برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند و به ترویج و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی می‌پردازد تا زمینه‌های رشد فکری، ذوقی و ادبی کودکان و نوجوانان را فراهم کند.

بهناز ضرابی‌زاده در ادامه گفت: ۲۸ مرکز ثابت و ۱۳ کتابخانه سیار و پستی در هفته کتاب مشغول فعالیت بوده‌اند و برنامه‌های کانون برای این هفته یک روز قبل از شروع با برنامه نقد کتاب شعر «قچ قچ» و با حضور طیبه شامانی نویسنده مجموعه آغاز شد.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان و اعضای ادبی مراکز فرهنگی هنری بهار، مریانج و صالح‌آباد در دیداری صمیمانه به نقد و بررسی کتاب پرداختند.

ضرابی‌زاده با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از عروسک کتاب‌خوان «آجی» در این هفته افزود: در اولین روز این هفته با اجرای مراسم شادپیمایی از عروسک غول‌پیکر «آجی کتاب خوان» رونمایی شد و کودکان همدانی با شرکت در برنامه شادپیمایی به استقبال هفته کتاب و کتاب‌خوانی رفتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان هم‌چنین از رونمایی دو کتاب گویا برای کودکان بینادل در این هفته خبر داد و گفت: در راستای توسعه هرچه بهتر کتاب و کتاب‌خوانی از دو کتاب گویا تحت عناوین «آخرین تکه ی نان» و «خانم کوچیک» ویژه کودکان و نوجوانان بینادل رونمایی و این کتاب‌های گویا به کتابخانه فراگیر در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ همدان اهدا شد.

وی هم‌چنین از افتتاح کتابخانه اسدالله شعبانی در روستای سراوک فامنین خبر داد و گفت: کتابخانه اسدالله شعبانی مدرسه فاطمیه سراوک با حضور شاعر محبوب کودکان در این روستا افتتاح شد و ما در مناسبت‌های مختلف این کتابخانه را توسعه خواهیم داد.

ضرابی‌زاده هم‌چنین از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی فرنگیس در آینده‌ی نزدیک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خبر داد و گفت: از آن‌جا که مربیان کانون در توسعه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی نقش اساسی دارند مسلما کودکان کانون نیز کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای آینده‌ی کشور خواهند بود که می‌توانند مسیر زندگی درست خود را از صفحات این کتاب‌ها بدست بیاورند.

شایان ذکر است در این مراسم نماینده‌ی مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در سخنانی زنان ایرانی را پیروان فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) دانست و گفت: زنان ایرانی در ۸ سال دفاع مقدس با اقتدار و عزت تمام پیام‌آوران کربلای ایران بودند که توانستند دشمنان ایران را به ذلت و خواری بکشانند.

امیر خجسته افزود: ایجاد حماسه توسط «فرنگیس» و دیگر زنان این مرز و بوم در جنگ ایران و عراق نشانگر روح غیرت و رشادت زنان ایرانی است.

در ادامه این مراسم نویسنده‌ی کتاب «فرنگیس» با بیان انگیزه‌های پرداختن به موضوع این کتاب افزود: قلم من و تبر فرنگیس هر دو برای جریان دفاع مقدس کار کرده‌اند. وی زحمات ۳ ساله‌ی خود برای تالیف و چاپ این کتاب را بسیار شیرین دانست و خاطرنشان کرد: زنان ما در جنگ، پابه‌پای مردان ایستادگی کردند و مردمان روستاهای جنگ‌زده همیشه در خط مقدم مبارزه با دشمنان متجاوز بوده‌اند.

شایان ذکر است در این مراسم دو کلیپ جذاب و اثرگذار از زندگی منیژه لشگری همسر آزاده‌شهید حسین لشگری و هم‌چنین معرفی کتاب فرنگیس و تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب پخش شد.

در پایان مریم نوشادقباد و سیما نوروزی‌سپیده از مرکز قروه و لیلا زارعی و ابراهیم سحاب انور از مرکز شیرین‌سو و سیدمهدی سجادی و لیلا باباخانی و منصور خواندابی از کارکنان اداره کل به عنوان برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی «روزهای بی آینه» توسط دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی و امیر خجسته نمایندگان مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.

هم‌چنین در این مراسم از مربیان فعال «طرح توسعه کتاب خوانی» اعضاء برتر طرح «کتاب دوست داشتنی من» و مادران کتاب خوان تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =