نقد "صبحانه خیال " در دومین نشست ادبی دو پنجره گلستان

همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، دومین نشست ادبی کانون پرورش فکری گلستان در سال ۱۳۹۸ با حضور محمدرضا شمس نویسنده و مترجم حوزه کودک و نوجوان و با محوریت کتاب "صبحانه خیال" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، نشست ادبی دو پنجره با حضور محمدرضا شمس نویسنده و مترجم حوزه کودک و نوجوان و با محوریت نقد کتاب «صبحانه خیال» در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون گنبد و مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان به مرحله‌ی اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش در نوبت صبح این نشست که در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ گنبد با حضور مربیان ادبی و جمعی از اعضای کارگاه‌های ادبی، انجمن‌ها و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات برگزار شد محمدرضا شمس ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع کودکان و نوجوانان کانون طی سخنانی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف نویسنده در داستان این‌است که تعادل در داستان را بهم بریزید و این روش در داستان‌های طنز و فانتزی وجود دارد.

نویسنده کتاب‌های ضحاک و هشت‌پا با بیان اینکه داستان‌ها و افسانه‌ها گونه‌ای از تاریخ شفاهی ما هستند افزود: قصه‌ها و افسانه‌ها از دل مردم برخاسته‌اند که باید باقی بمانند و یک روش کارآمد برای زنده نگه‌داشتن این افسانه‌ها تازه کردن یا بازآفرینی آنهاست و من در کتاب‌های خود قصه‌ها و افسانه‌های کهن را به روز می‌کنم.

محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان نیز طی سخنانی ضمن خوش‌آمدگویی به نویسنده و میهمان این نقد ادبی گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید نه تنها بین کودکان و نوجوانان بلکه بین تمامی قشرهای مردم این استان بیش از پیش نهادینه شود.

وی  با ابزار خرسندی از حضور مصطفی رحماندوست در نشست قبلی دو پنجره و محمدرضا شمس در این برنامه اظهار داشت: یکی از ماندگارترین کارهایی که می‌توان در حوزه ادبی برای کودکان و نوجوانان استان انجام داد، برگزاری نشست‌های نقد، بررسی، خوانش داستان و شعر با حضور نویسنده‌های آن کتاب می باشد.

در این ویژه برنامه اعضای حاضر ضمن حضور در کارگاه ادبی با حضور این نویسنده، به نقد و بررسی کتاب صبحانه خیال پرداختند و در پرسش و پاسخی صمیمانه، این کتاب تحلیل و بررسی شد.

محمدرضا شمس در بعدازظهر حضورش در گلستان به گرگان سفر کرد و در جمع اعضای ادبی مراکز فرهنگی هنری غرب کانون استان حضور یافت و پیرامون کتاب صبحانه خیال با نوجوانان این شهرها به گفتگو پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =