کانون میزبان کودکان ونوجوانان در سیزدهمین نمایشگاه کتاب بیرجند

هم‌زمان با سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان خراسان جنوبی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، برنامه‌های گسترده و متنوعی را برای کودکان ونوجوانان بازدید کننده از این نمایشگاه پیش بینی کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی با اعلام این خبر گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و معرفی کانون به مخاطبین از مهمترین اهداف حضور کانون در این نمایشگاه است.

مدیر کل کانون استان گفت: در طول سال طرح های مختلف کتاب‌خوانی در مراکز کانون استان به منظور توسعه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بین کودکان ونوجوانان در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی انجام می‌شود که سعی بر این شده است که طرح های موفق مراکز در این نمایشگاه معرفی و به مرحله اجر درآید.

 حمیدی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر کارگاه‌های هنری، قصه‌گوئی، اجرای مسابقه و نمایش خلاق و عروسکی، بلند خوانی کتاب و خوانش شعر،پخش فیلم و... فعالیت‌های کتاب محور مراکز ثابت و کتاب‌خانه‌های سیار و پستی کانون به علاقه مندان معرفی خواهد شد.

وی افزود: در بخشی از غرفه های کانون در نمایشگاه کتاب استان، علاوه بر پر خواننده ترین کتاب‌ها، جدید ترین کتاب‌های منتشر شده از طرف انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیز معرفی می شوند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اضافه کرد: در بخشی دیگر از این نمایشگاه مراکز آموزشی کانون زبان ایران در استان و اهم فعالیت‌های این مراکز در حوزه آموزش زبان‌های خارجی برای بازدید کنندگان تشریح خواهد شد.

گفتنی است کودکان ونوجوانان بازدید کننده از غرفه های کانون ضمن شرکت در فعالیت‌های کتاب محور کانون پرورش فکری عهد نامه دوستی با کتاب را امضا خواهند کرد.

سیزدهمین نمایشگاه  کتاب خراسان جنوبی از روز یک شنبه سوم آذر ماه ۱۳۹۸ در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند آغاز به کار و تا جمعه ۸ آذر ماه همه روزه عصر پذیرای دوست داران کتاب است.

این گزارش می افزاید این نمایشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷و ۸ آذر ماه علاوه بر بعد ظهر، صبح ها از ساعت ۹ ال ۱۱ نیز میزبان علاقه‌مندان است.

آیین افتتاح این نمایشگاه ظهر روز یکشنبه سوم آذرماه با حضور قادر آشنا مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های  فرهنگی ایران، ناصر خوش‌خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، ناصر نبی‌زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =