لرستان آخرین میزبان جشنواره‌های منطقه‌ای قصه‌گویی

رقابت‌های منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در حالی به کار خود پایان می‌دهد که کانون استان لرستان آخرین میزبان این مرحله از جشنواره است که صبح روز سوم آذر فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صبح روز یک‌شنبه 3 آذر ۱۳۹۸ با حضور قصه‌گویان برتر هفت استان قم، مرکزی، همدان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و لرستان، رقابت‌های بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی در خرم‌آباد آغاز شد.

در ابتدای این روز با حضور میهمانان، «بازارچه قصه» گشایش یافت و دعوت‌شدگان، از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کردند. بازارچه قصه متشکل از هفت غرفه‌ی معرفی قصه‌گویان، دست‌سازه‌های اعضا و مربیان، غرفه عروسک‌ها، طرح‌واره‌های مفرغی، اطلاع‌رسانی و رادیو جشنواره، صنایع دستی، عکاسی و غذاهای محلی با موضوع «قصه زندگی من» برپا شد که هر غرفه یک قصه و در هر قصه هزاران ناگفته برای کودکان و نوجوانان به دنبال داشت.

در بخش بعدی نمایشگاه، معرفی قصه‌های قرآنی، بومی‌محلی و ادبیات مکتوب برگرفته از متون ادب فارسی، در قالب روایت‌شناسی تحلیلی و ساختاری قصه‌ها به صورت مکتوب و عروسک‌هایی از قهرمانان و ضدقهرمانان‌ بومی‌محلی به همراه ماکت کتاب‌ها رونمایی شد و میهمانان از این نگارخانه دیدن کردند.

در ادامه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو با پخش تیزر جشنواره و نماهنگ و اجرای موسیقی از سوی اعضای کانون مرکز شماره 4 خرم‌آباد آغاز شد.

سپس مدیرکل کانون لرستان گفت: طی بیست‌ودو دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته است گام‌های بلندی در انتقال مفاهیم ارزشمند هنر زیبای قصه‌گویی بردارد.

محمدجواد محمدی ادامه داد: کانون لرستان نیز همگام با سراسر کشور در جشنواره‌های مختلف قصه‌گویی حضوری چشم‌گیر داشته است چراکه مربیان کانون در این فعالیت، دارای توانایی بالایی هستند.

او افزود: ۵۹۸ قصه‌گو در هفت استان در بخش زنان و مردان شرکت کردند که پس از برگزاری جشنواره‌های استانی ۳۵ نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و از این تعداد پنج نفر به مرحله بین‌المللی که همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

مشاور اجرایی استاندار لرستان در ادامه از قصه‌گویی به عنوان حلقه مفقوده آموزش و آرامش در جامعه یاد کرد.

حمید رشیدی، تعداد دانش‌آموزان لرستان را حدود ۳۵۳هزار نفر اعلام و اضافه کرد: لرستان را سرزمین پل‌های تاریخی می‌شناسند، این استان قدمتی چند هزار ساله دارد و مردمان این دیار از زمان‌های دور با قصه و قصه‌گویی آشنا بوده و هستند.

وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از میزبانی کانون استان لرستان، ایجاد واحد قصه‌گویی در دوره ابتدایی مدارس را خواستار شد.

یادآوری می‌شود جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه دو از روز یک‌شنبه سوم آذر در سالن اجتماعات کانون لرستان در خرم‌آباد آغاز شد و تا عصر روز 4 آذر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =