کد خبر: 293345
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
تورعکاسی کنگ کهن/ نگاهی به عکاسی منظره

تورعکاسی در روستای «کنگ کهن» دوشنبه 20 آبان 1398 با حضور مربیان گرایش عکاسی مراکز استان و حمید سلطان‌آبادیان مدرس انجمن عکاسی استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، حمید سلطان آبادیان با بیان این مطلب که درعکاسی هیچ چیزی مهم‌تر از نور نیست  افزود: تمام پارامترهای عکاسی به نوعی به نور مرتبط می‌شوند اگر درک مناسبی از پارامتر نور در محیط داشته باشیم می‌توانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.   همچنین نور صبحگاهی و مناظر زیبای طبیعت کنگ شامل ایوان‌های چوبی خانه‌ها، ساباط‌های چوبی و سنگی، درخت‌های پاییزی و مردم سالخورده فرصت‌های جذابی برای تهیه تصاویر و ثبت عکس‌های خوب است.

وی در پاسخ به سوال مربیان برای استفاده از فلاش یادآور شد دوربین‌های فول فریم حرفه ای فلاش ندارد و از فلاش اکسترنال برای نور در روز استفاده می‌شود، همچنین به کاربرد فلاش برای رفع سایه تند روی صورت اشاره نمود، بدین گونه که برای تلطیف نور فلاش می‌توان از کاغذ کالک، قوطی فیلم و دستمال کاغذی استفاده نمود تا دیفیوزر مناسبی داشته باشیم.

مدرس انجمن عکاسی بیان داشت: عکس گرفته شده را نباید به سرعت نشان بدهیم می‌توان عکس را نگه داشت و بعد از مدتی نشان داد. عکس را می‌توانیم قاب بگیریم و هدیه بدهیم این یک رفتار حرفه‌ای است.

سلطان‌آبادیان با مشاهده دوربین‌های مربیان تاکید کرد؛ تا جایی که امکان دارد از دوربین‌های عکاسی برای ثبت عکس حتی عکس یادگاری استفاده کنید و به دوربین تلفن‌همراه وابسته نشوید. شاید در صفحه‌ نمایشگر موبایل شما کیفیت عکس‌هایی که با دوربین گرفته می‌شود و عکس‌هایی که با موبایل می‌گیرید یکی باشد اما در چاپ و یا در نمایشگرهای بزرگ‌تر تفاوت‌های آشکار این دو فایل به‌وضوح خودشان را به رخ خواهند کشید.

 وی در ادامه گفت: بیشترین لذت عکاسی، نگاه از ویزور دوربین است در روش تنظیم چشمی می‌توانیم تمرکز بیشتری داشته باشیم دوربین‌های « slr»با لنزهای قابل تعویض این امکان را بما می‌دهد تا از سوژه ثابت و سوژه‌های متحرک عکاسی کنیم.

 دوربین می‌تواند برای آشنایی و ارتباط با محیط استفاده شود، وی نکاتی را برای شیوه برخورد عکاس با مردم ساکن در مکان‌های گردشگری یادآور شد.

دراین برنامه سهراب خواجه نژاد کارشناس مسئول هنری و پروین قهرمانی نژاد کارشناس هنرهای تجسمی استان به همراه  مربیان در گروه‌های چند نفره به عکاسی و کاوش در طبیعت کنگ کهن پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =