کد خبر: 293425
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
بازدید 292
توجه به فرهنگ در حوزه‌ی کودک

شهردار شاهرود در دیدار با نمایندگان کانون پرورش فکری استان سمنان بر توجه به فرهنگ به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، جلسه‌ای با حضور سعید صادقی مشاور مدیرکل، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان، ملیحه آقاحسینی و صدیقه حسینی‌نژاد مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو کانون پرورش فکری شاهرود به میزبانی محسن احمدی شهردار این شهرستان، شامگاه دوشنبه چهارم آذرماه ۱۳۹۸ در محل شهرداری برگزار و درخصوص گسترش هم‌کاری و مشارکت بیش‌تر در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه مخاطبان کودک و نوجوان، گفت‌وگو شد.

احمدی در این دیدار ضمن قدردانی از مدیرکل کانون استان سمنان و ابراز خرسندی از موضوع و محتوای بیان‌شده خواست تا مجموعه‌ی کانون پرورش فکری با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب شهر شاهرود برای اجرای فعالیت‌های متنوع ویژه مخاطبان کودک و نوجوان، هم‌کاری کند.

شهردار شاهرود با تأکید بر اهمیت فرهنگ به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی را در رشد و تعالی یک جامعه مؤثر دانست و کودکان و نوجوانان و آموزش‌های مورد نیاز آن‌ها را از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها برشمرد.

احمدی در ادامه با اشاره به رسالت و برنامه‌ی مدون کانون پرورش فکری، آن را مجموعه‌ای تعاملی و اثرگذار دانست و از احساس مسئولیت کانون در جهت هم‌افزایی، اقدامات عمرانی و برنامه‌های فرهنگی در راستای ایجاد شور و نشاط ویژه کودکان و نوجوانان استقبال کرد.

معاون فرهنگی کانون استان سمنان نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از نگاه فرهنگی شهردار شاهرود به فعالیت‌های اثرگذار کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون شاهرود پرداخت.

معدنی، هدف از این دیدار را معرفی کانون پرورش فکری، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن و جلب مشارکت‌های فرهنگی، عنوان و خاطرنشان کرد: دوره‌ی کودکی سرآغاز آموزش‌های بسیاری است که کودکان را در مسیر پرورش مهارت‌های زندگی، ارتباطات، تقویت اعتماد به نفس، شکوفایی خلاقیت برای رهبری و ورود به ایفای نقش در جامعه، آماده می‌کند.

معاون فرهنگی کانون استان سمنان در بخشی از سخنانش، به‌منظور هم‌افزایی و گسترش فعالیت‌ها در شهرستان شاهرود، هم‌راهی و مساعدت شهرداری در زمینه‌ی زیباسازی فضای بیرونی مراکز فرهنگی‌هنری، نصب سازه‌ی تبلیغاتی در شهرک بهارستان و خیابان شیخ بهایی، مکان‌سنجی و اجرای فعالیت‌ها در قالب جشنواره و مهرواره ویژه‌ی کودکان و نوجوانان، حفظ تنوع و شادابی در برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری جشنواره‌ی هنرهای نمایشی به میزبانی شاهرود با هم‌کاری شهرداری و... را خواستار شد.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار مشاور مدیرکل به پاس هم‌راهی و حمایت‌های شهردار شاهرود از کانون پرورش فکری با اهدای اثر خلاقانه‌ی یکی از اعضای برگزیده جشنواره‌ی رضوی از احمدی قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =