اجرای طرح سلاله ها در کانون شماره دو بیرجند

هم‌زمان با هفته بسیج طرح سلاله ها با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در کانون خراسان جنوبی به مرحله اجرا در آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، در مراسم آغاز این طرح که با حضور محمد رضا فخر مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ،نفیسه نخعی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، افسانه زارعی مشاور استاندار در امور ایثارگران، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان و جمعی از مربیان و فرزندان شهدا  در کانون شماره 2 بیرجند برگزار شد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، هدف از برگزاری این طرح را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تعمیق باورهای انقلابی و ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین ارتباط با نسل نوجوان و جوان  دانست و افزود: در این طرح با استفاده از توانمندی کودکان ونوجوانان مشارکت کننده سبک زندگی، رفتار و گفتار شهدا در قالب‌های هنری و جدید به سایر کودکان ونوجوانان منتقل می شود.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره دو هزار شهید استان هرکدام از این شهدا را چراغ راهی دانست و از کودکان ونوجوانان خواست با مشارکت فعال دراین طرح در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به هم‌سالان خود کمک کنند.

در ادامه طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری استان ضمن معرفی فعالیت‌های کانون در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نگاه به این موضوع  و معرفی دستاوردها و رشادت های دفاع مقدس را یک وظیفه دانست و گفت: نهادینه سازی هر فرهنگی از سنین کودکی و از طریق آموزش‌های غیر مستقیم در ذهن ماندگارمی شود و در کانون با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار وشهادت در کودکان ونوجوانان و همچنین معرفی الگوهای معنوی مقاومت به آنان، برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی در سطح مراکز ثابت و سیار کانون برگزار می شود.

وی افزود: در قالب این طرح نیز کودکان ونوجوانان با شرکت در کارگاه‌های فرهنگی و هنری و در قالب قصه گویی و ساخت کتبیه های سفالی مشارکت خواهند داشت.

گفتنی است طرح سلاله‌ها با حضور فرزندان و نوادگان شهدا تا اسفند ماه در مرکز شماره 2 بیرجند اجرا وهم‌زمان با دهه مبارک فجر آیین اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =