کد خبر: 293457
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
بازدید 1005
درخشش عضو کانون بافت در جشنواره «جی کیو ای» ژاپن

نقاشی نازنین یزدی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بافت و سه عضو دیگر مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به دریافت جایزه در مسابقات نقاشی ژاپن شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نازنین یزدی ۱۰ ساله از مرکز فرهنگی هنری کانون بافت استان کرمان موفق به کسب جایزه اول بخش بین‌الملل مسابقه نقاشی محیط‌زیستی جی کیو ای ژاپن شد.

بنابر این خبر، از بین ۱۴ هزار و ۲۰۹ اثر رسیده از ۹۸ کشور جهان، چهار نفر از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به دریافت جایزه شدند که یک نفرشان از مرکز فرهنگی‌هنری بافت کرمان بود.

این در حالی است که، در نقاشی نازنین، انسان در محیط‌زیست زندگی می‌کند. تصویر بزرگ زنان بالای صفحه نقاشی، حضور مهم و پررنگ زنان را نشان می‌دهد. آدم‌ها شاد هستند و پدر و پسر پشم گوسفندها را می‌چینند و زنان دیگر، گوشه و کنار کادر مشغول کارند. یکی قالی می‌بافد، دو نفر دیگر مشغول رنگ کردن نخ‌ها هستند و همه در پناه مادر بزرگ‌تری به نام طبیعت زندگی می‌کنند. برای نازنین، انسان و طبیعت دو مقوله جدا از هم نبوده و در هم تنیده‌اند، درست مثل نخ‌هایی که در نقاشی می‌چرخند و همه اجزای نقاشی را و جهان ذهنی دخترک۱۰ ساله را به هم پیوند می‌دهد.

همچنین در این دوره از جشنواره ژاپن مهدیه جعفرپور ۱۱ ساله از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون اردبیل و ثمین محجوب ۱۰ ساله از مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون کرمانشاه موفق به کسب جایزه اول بخش بین‌الملل و پریا طلوعی ۱۴ ساله از مرکز فرهنگی هنری کانون بندر انزلی استان گیلان موفق به دریافت دیپلم افتخار بخش بین‌الملل این دوره از مسابقه شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =