کتاب ابزار سازنده برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

محمد حسین صالحی دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان‌رضوی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی،  محمد حسین صالحی دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی  یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ از کانون بازدید کرد و در نشست با  حضورمدیرکل کانون استان به گفتگو در زمینه فعالیت‌های مشترک پرداخت.

محمد حسین صالحی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های گسترده کانون گفت: در بحث اعتیاد دو شرط اصلی داریم یکی دسترسی و دیگری تمایل و گرایش، که در ستاد پیشگیری هر دو فعالیت به صورت جدی در حال پیگیری است و ایران جزو کشورهای اول در مبارزه با مواد مخدر است  و تمام تلاش خود را در زمینه مهار و ریشه کن کردن این غول سیاه می‌کند

وی در ادامه از اهمیت توجه به حاشیه شهر گفت و مشکلاتی که حاشیه نشینی برای یک جامعه دارد و توجه به این بخش را برهمه ارگان‌ها واجب دانست.

دبیرشورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر با تاکید بر بحث تمایل وگرایش گفت: یکی از عواملی که می‌شود از طریق آن میزان اعتیاد را در کشور و استان کنترل کرد ایجاد فرهنگ تمایل و گرایش است  وقتی دسترسی به مواد باشد ولی گرایش به استفاده آن نباشد  سودجویان مواد شکست می‌خورند  و این امرفرهنگی با کمک نهادهایی مثل کانون میسر می‌شود.

کانون به عنوان یک نهاد تاثیرگزار در بخش کودک و نوجوان می‌تواند کمک شایانی در بخش فرهنگ سازی داشته باشد.

ابراهیم زره‌ساز در تایید و تاکید صحبت‌ها گفت: کتاب و کتابخوانی از اولویت‌های کانون است وکتاب ابزار سازنده برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. از این جهت کانون چه در مراکزثابت و چه در مراکز سیار کتاب را جزو اولویت‌های خود قرار داده است هرچند که در این بخش دوچار کمبودهستیم  ولی تلاش می‌کنیم تا این کمبود را با کمک دیگر نهادها جبران کنیم.

وی در ادامه به برنامه «پیک‌امید» اشاره کرد و اذعان داشت  پیک امید را در روستاها و حاشیه شهر به صورت جدی پیگری می‌کنیم  واز بازخوردهای که از این برنامه گرفتیم می‌شود گفت  که برنامه تاثیرگزاری است چون خانواده‌ها و کودکان مشتاق ادامه این برنامه فرهنگی هنری هستند

در ادامه این نشست  در خصوص سر فصل‌های مشارکت صحبت شد و قرار شد تفاهم نامه فی‌مابین دو ارگان جهت همکاری‌های بیشترمنعقد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =