کانونی‌ها به مقام شامخ میرزاکوچک ادای احترام کردند

هم‌زمان با سال‌روز شهادت میرزاکوچک‌خان جنگلی، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری گیلان باحضور در گلزار شهدای سلیمانداراب رشت، به این روحانی مبارز ادای احترام‌کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، یازدهم آذر، یادآور یک عمر جان‌فشانی و دلاورمردی  «یونس استادسرایی» در عرصه‌ی استکبارستیزی و تلاش برای پایه‌گذاری حکومتی‌ برمبنای باورهای دینی و اسلامی است.

این حماسه‌آفرینی که نقش ارزش‌مندی در افزایش باورمندی مردم مسلمان کشورمان در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی داشت، همواره مورد ستایش مردمان این دیار، به ویژه‌گیلانیان قرارداشته و در این مسیر نیز فعالان عرصه ‌فرهنگ با برنامه‌ریزی‌های هدف‌مند، سعی در آشناسازی هرچه بیش‌تر کودکان ونوجوانان با این روحانی مبارز داشته‌اند.

برهمین‌اساس نیز در نودهشتمین سال‌گرد شهادت میرزا کوچک‌خان، کارکنان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بر مزار بنیان‌گذار نهضت جنگل در گلزار شهدای سلیمانداراب شهر رشت ‌حضور یافته و به این شخصیت برجسته کشور ادای احترام کردند.

درهمین‌حال، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سراسر استان گیلان هم شاهد برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی از سوی مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی بود و درپایان نیز بر ضرورت الگوپذیری از این شهید و دیگر شهدای راه‌اسلام و آزادی تاکید شد.

گفتنی‌است، «یونس‌استادسرایی»، معروف به میرزا کوچک جنگلی در سال ۱۲۵۷ه.ش در محله ی استادسرای شهر رشت درخانواده‌ای مذهبی چشم ‌به جهان گشود. تحصیل در مدرسه علمیه و آشنایی افزون‌تر وی با آموزه‌های اسلامی، بستری برای ایجاد تفکر مبتنی بر استکبار ستیزی در وی فراهم کرد و با بنیان‌گذاری «نهضت‌جنگل» به تلاش دراین مسیرادامه ‌داد.این روحانی مبارزسرانجام پس از مجاهدت، درآذرماه سال ۱۳۰۰ ه .ش به شهادت رسید و درمحله سلیمانداراب شهر رشت به خاک سپرده شد.

 مرکز فرهنگی هنری کانون لشت‌نشاء
 مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت
مرکز فرهنگی هنری کانون کوچصفهان
مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون رشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =