کد خبر: 293561
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مراسم پایانی ویژه‌برنامه هفته پژوهش برگزار شد

آیین پایانی یازدهمین ویژه برنامه هفته پژوهش بعدازظهر روز دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل آموزش و پژوهش کانون در این آیین ضمن خوشامدگویی به مهمانان این برنامه درباره ادغام هفته پژوهش و بخش علمی بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی توضیح داد: بر اساس سیاست مدیرعامل کانون و شورای سیاست‌گذاری تغییری در برگزاری هفته پژوهش ایجاد شد و این برنامه با بخش علمی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون ادغام شد.

نسرین سجادیان، ادامه داد: ما همه تلاش‌مان را کردیم تا بهترین متخصصان و صاحب‌نظران حوزه پژوهش را برای حضور در این رویداد دعوت کنیم. امسال برای اولین بار با همکاری معاونت فرهنگی کانون آثار بخش علمی بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی در نشریه تخصصی دانشگاه شهید بهشتی به چاپ رسید.

وی تصریح کرد: طبق تاکید مدیرعامل کانون، پژوهش هدفمند و کاربردی که می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف قرار بگیرد را در اولویت خودمان قرار دادیم. بر همین اساس پروژه «حال خوش زندگی» یکی از همین پژوهش‌های کاربردی بود که هم‌زمان با هفته پژوهش عملیاتی شد و در تلاش هستیم که این طرح برای سال آینده گسترش یابد.

او با اشاره به طرح‌های «سواد اقتصادی» و «معماری ایرانی» گفت: این طرح‌ها مانند «حال خوش زندگی» در حال پیشرفت و عملیاتی شدن در کانون هستند. نکته بعدی که باید با شما در میان بگذارم این است که براساس شعار کانون یعنی «آینده ساختنی است» فعالیت پژوهشی اعضا مورد توجه قرار گرفته است. چراکه نوجوانان به عنوان آینده‌سازان مملکت باید توانمندی در حوزه پژوهش، تحلیل و روحیه نقادی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون عنوان کرد: بر همین اساس امیدوار هستیم که بتوانیم با حمایت معاونت فرهنگی، کتاب پژوهش را برای استفاده تمام مربیان پژوهش کانون تدوین کنیم و در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

در بخش بعدی مراسم، نماهنگی با حضور سروش صحت برای حاضران پخش شد که در آن بخش‌های مختلف جشنواره قصه‌گویی معرفی می‌شد.

مریم جلالی، دبیر علمی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بیانیه بخش علمی این جشنواره را در این بخش از برنامه برای حاضران قرائت کرد.

در بخش تقدیر از هیات علمی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مریم جلالی، حسن ذوالفقاری و مریم شریف‌نسب تقدیر شد. در ادامه برنامه از جلد کتاب مقالات و چکیده‌های برگزیده بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون رونمایی شد.

در بخش بعدی برنامه برگزیدگان بخش علمی جشنواره قصه گویی معرفی شدند.

محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون با تشکر از مشارکت مربیان در هفته پژوهش و جشنواره قصه‌گویی گفت: هفته پژوهش، هفته مهمی است چون به ما اهمیت پژوهش را یادآوری می‌کند.

او ادامه داد: همکاران ما در حوزه آموزش و پژوهش برای این هفته مقاله‌هایی تهیه‌ می‌کنند که اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد و باید حتما به آن توجه شود. از همین رو از اداره آموزش و پژوهش کانون می خواهم مقاله‌هایی که به بخش‌های کانون مرتبط است را به دست آنان برسانند تا مورد استفاده قرار بگیرند.

زمردیان با تاکید بر ضرورت تشکیل شورای پژوهش برای سیاست‌گذاری در کانون گفت: ما نیاز به شورای پژوهشی برای سیاست‌گذاری کاربردی در کانون داریم تا به درک درستی از مخاطبان‌مان، نیازهای‌شان و فعالیت‌های خودمان برسیم. مخاطبان امروز کانون که کودکان و نوجوانان هستند، تفاوت بسیاری با همسن‌های خودشان در طول تاریخ دارند.

او ادامه داد: ما امروز به تعریف جدیدی از گروه نوجوان رسیده‌ایم، چراکه با توجه به گستردگی تعریف جوانی دیگر می‌توانیم بگوییم افراد بعد از کودکی وارد جوانی می‌شوند. چرا که در جامعه امروز مصرف‌گرایی و سبک زندگی، طبقات اجتماعی افراد را مشخص می‌کند. چه بسیار افراد در سنین بالا که نگاه جوانانه‌ای به زندگی دارند.

زمردیان تاکید کرد: از طرف دیگر نوجوانان امروز جامعه ما کنشگر اجتماعی هستند و از طریق شبکه‌های اجتماعی خواسته‌های خودشان را به جامعه تحمیل می‌کنند. ما که در مکانی فرهنگی کار می‌کنیم و مخاطب‌مان گروه نوجوان است باید بیشتر سعی کنیم آن‌ها را بشناسیم و بفهمیم که نوجوان امروز جامعه ما چه نگاهی به مسائل مختلف دارد تا بتوانیم اثرگذاری فعالیت‌هایمان را افزایش دهیم.

او ادامه داد: ما باید خودمان را در چشم نوجوان امروز پیدا کنیم و فعالیت‌های‌مان را بررسی کنیم تا متوجه بشویم آیا این فعالیت‌ها می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز امروز نوجوانان باشد. درخواست دیگری که از بخش آموزش و پژوهش کانون دارم این است که عمده مقاله‌های ارسال شده به این بخش با نگاه روان‌شناسی، روان‌شناسی رشد و علوم تربیتی بود، در حالی که ما به نگاه اجتماعی هم نیاز داریم تا متوجه بشویم که در چه موقعیتی قرار داریم. امیدوارم در مقالات به این نگاه توجه شود.

مرجان فولادوند، نماینده هیات داوران هفته پژوهش بیانیه داوران این بخش را برای حاضران را خواند.

در بخش بعدی از داوران هفته پژوهش تقدیر شد؛ ملاحت نجفی عرب، محبوبه اسپیدکار و جاوید سرایی داوران بخش «پژوهش اعضا»، مهناز عرب، اقبال قاسمی‌پویا و ابوالفضل بختیاری داوران بخش «اقدام پژوهی»، مرجان فولادوند، مینا ذاکرشهرک و محمد گودرزی‌دهریزی داوران بخش «پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی» و علیرضا پیرخائفی، ملاحت نجفی عرب و محمد گودرزی‌دهریزی داوران بخش «مقاله» مورد قدردانی قرار گرفتند.

در بخش بعدی، کارشناسان آموزش و پژوهش نمونه سال ۱۳۹۸ مورد تقدیر قرار گرفتند، برگزیدگان هفته پژوهش شناخته شدند و از همکاران بخش آموزش و پژوهش کانون تقدیر شد.

این ویژه‌برنامه بعداز ظهر روز دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =