۱۲۰ نفر در نخستین مهرواره استانی سرود آفرینش کردستان شرکت کردند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در افتتاحیه مهرواره سرود آفرینش در سنندج گفت: ۱۲۰ نفر از جمله اعضا کودک و نوجوان، مربیان، سرپرست های گروه ها، شاعران در نخستین مهرواره استانی سرود آفرینش کردستان شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی روز سه‌شنبه در اولین مهرواره استانی سرود آفرینش کردستان، اظهار داشت: حاصل تلاش ۱۲۰ نفره، تشکیل ۶ گروه برای شرکت در مرحله پایانی و رقابت یک روزه بود که امروز شاهد تلاش آنها بودیم.

شیخی افزود: همانطور که اولین جشنواره سرود آفرینش اولین قدم و تجربه ما در کانون است سرودی که قبلا به شیوه های مختلف در مراکز کانون کار میشد ولی امسال با توجه به سیاست های ابلاغی از طرف ستاد مرکزی تصمیم گرفته شد فعالیت سرود جدی تر گرفته شود که در همین راستا امسال اولین مهرواره سرود در استان برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه در این مهرواره داوران سه گروه را را برای راه‌یابی به مرحله کشوری انتخاب می‌کنند، اضافه کرد: داوران این دوره امین رحیمی، سید یاسر هاشم زاده و رامین شیخ الاسلامی وطنی از کارشناسان و بزرگان موسیقی کردستان هستند.

شیخی یادآور شد: با توجه به اینکه شهر سنندج، از طرف یونسکو شهر خلاق موسیقی نام گذاری شده است و این باعث افتخار همه ما کردستانی ها است بنا براین در همین راستا و برای تقویت فرهنگ موسیقی استارت اولین مهرواره سرود با حضور کودکان کردستانی در سنندج زده شد.

وی گفت:  ما در کانون افتخارمان این است که فرهنگ سازی را از کودکی و نوجوانان آغاز می کنیم انشاالله بتوانیم فعالیت هنری سرود را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: فعالیت های کانون برای تقویت کارهای گروهی است که خوشبختانه مراکز استان در این راستا بسیار موفق عمل کرده‌اند که در همین راستا پنج گروه دختر و یک گروه پسر در این مهرواره شرکت کردند.

لازم به ذکر است، نخستین مهرواره سرود آفرینش دیروز سه شنبه 12 آذرماه در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 سنندج برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =