کد خبر: 293628
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
برگزیدگان مهرواره استانی سرود آفرینش در سنندج معرفی شدند

نخستین مهرواره سرود آفرینش کردستان با معرفی گروههای برگزیده استانی دیروز در مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، آیین اختتامیه نخستین مهرواره استانی سرود آفرینش کردستان روز سه‌شنبه با حضور گروه‌های سرود شرکت کننده در این دوره از مهرواره، استادان، علاقمندان به موسیقی و سرود و جمعی از مسوولان استانی در سنندج برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در مجموع ۶ اثر توسط گروه‌های مختلف از سراسر استان برای رقابت و راه‌یابی به مرحله کشوری به این مهرواره ارسال شده بود که از میان آنها سه گروه به عنوان برگزیده انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

این گزارش می افزاید: 6 گروه راه یافته به مرحله استانی شامل گروه دختران موچش، صاحب در ۲ گروه جداگانه دختران و پسران، کامیاران، قروه و سنندج بودند که در نهایت سه گروه موچش، کامیاران و صاحب برگزیده و به مرحله کشوری راه یافتند.
در ادامه گزارش آمده است، سرودهای این گروه‌ها بدلیل دارا بودن شاخص‌های موسیقی در حوزه سرود، شعرهای با محتوا و آموزنده، پیام و هماهنگی گروه و حرکات نمایشی موفق به دریافت جایزه و لوح تقدیر مهرواره و راه یابی به مرحله کشوری شدند.

این گزارش حاکی است، داوران این دوره امین رحیمی، سید یاسر هاشم‌زاده و رامین شیخ الاسلامی وطنی از کارشناسان و بزرگان موسیقی کردستان بودند.

لازم به ذکر است، نخستین مهرواره سرود آفرینش دیروز سه شنبه 12 آذرماه در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 سنندج برگزار گردید.



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =