کد خبر: 293630
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
بازدید 1409
برگزیدگان جشنواره هنرهای نمایشی کانون کرمان اعلام شد

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با اجرای ۱۴ نمایش طی سه روز، از ۱۰ تا ۱۲ آذر ۹۸ به کار خود پایان داد.

بنابر این خبر، هیات داوران قبل از اعلام نتایج بیانیه خود را به این شرح منتشر کردند:

« تئاتر زندگی است همان زندگی که مملو از تلاش است.

همان زندگی که از شکست‌ها و پیروزی‌هایش درس می‌گیری.

پیروزی در آن شادی و شکست در آن یادگیری است. پس شکست آن نیز پیروزی است...

تئاتر سراسر پیروزی است.

در بررسی تمامی آثار شرکت کننده در این جشنواره تلاش به وفور دیده می شد. استعداد سرشار اعضا و مربیان مشهود بود. تلاشی که می تواند آثاری شاخص در حد ملی خلق کند. اما... آموزش.

خلاء آموزش و تمرین مستمر در آثار به طور واضح دیده می‌شد. دوستان، تئاتر آموزش  و تمرین مستمر می خواهد...

ساخت دکور پرابهت، عروسک‌های رنگین و زیبا برای خلق تئاتر کافی نیست. بیایید با هم مطالعه کنیم. یاد بگیریم و یاد

بدهیم آنچه را آموزش دیده ایم. قطع به یقین مدیریت محترم کانون و کارشناسان هنری و ادبی و فرهنگی از حیطه آموزش

مشتاقانه استقبال و حمایت می‌کنند. اما  شما دوست عزیز به آن بسنده نکنید. یاد بگیرید. مطالعه کنید و بیاموزید. تئاتر

فراتر از یک فعالیت اداری و فرهنگی است.

تئاتر زندگی است. »

بر همین اساس، با انتخاب محسن میرزایی، ایمان تاج سلیمان و سکینه عرب‌نژاد داوران هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی استان کرمان سه نمایش «مهمان جامانده» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون رفسنجان ۱، «گوساله لجباز» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون بردسیر ۲ و«آتش به سر» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون رفسنجان ۲، بدون اولویت‌بندی و با در نظر گرفتن نکات درج شده در شیوه نامه‌ کشوری برگزیده اعلام شده و به دبیرخانه کشوری این دوره از جشنواره معرفی می‌گردند.

همچنین در بخش طراحی بروشور، بروشور نمایش« کلاغ خنزر پنزری» از مرکز شماره ۲ کاری از مرجان برومند و بروشور نمایش « دلم یک دوست می‌خواهد» از مرکز عنبرآباد با طراحی فاطمه مولایی شایسته تقدیر شدند.

در بخش موسیقی، موسیقی نمایش « کلاغ خنزر پنزری» از مرکز شماره ۲ کرمان ساخته‌ی میلاد افشاری شایسته تقدیر شناخته شد.

با نظر هیات داوران، فاطمه بلوچ عامری از مرکز عنبرآباد با نمایش« دلم یک دوست می‌خواهد» بهترین بازیگر زن و امیر مهدی جعفری از مرکز انار با نمایش« پرواز با قطار» بهترین بازیگر مرد شایسته تقدیر اعلام شدند.

بر همین اساس در بخش عروسک گردانی، معظمه تکاور از مرکز کوهبنان با نمایش« الاغه و کلاغه» بهترین عروسک‌گردان شد و فاطمه محمودی از مرکز شماره ۵ کرمان با نمایش« بز و درخت غرغرو» شایسته تقدیر بخش ساخت عروسک معرفی شد.

بهترین طراحی صحنه هم با انتخاب هیات داوران به زهره منتظری از مرکز زرند با نمایش« مروارید» تعلق گرفت و مریم جهانشاهی از مرکز عنبرآباد با نمایش « دلم یک دوست می‌خواهد» بهترین متن نمایشنامه این دوره از جشنواره هنرهای نمایشی را به خود اختصاص داد.

و در آخر محمود افرند با نمایش« پرواز با قطار» از مرکز انار به عنوان کارگردان شایسته تقدیر اعلام شد.

این در حالی است که، لوح فشرده سه گروه برگزیده  به دبیرخانه مرکزی هجدهمین جشنواره کشوری هنرهای نمایشی در تهران ارسال خواهد شد و در نهایت با نظر هیات انتخاب  ۱۴ نمایش از سراسر کشور به مرحله پایانی و اجرای صحنه‌ای می‌روند و ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۹۹ به رقابت می‌پردازند.

 شرکت‌کنندگان در این جشنواره اعضای ۱۲ تا ۱۸ سال مراکز فرهنگی‌هنری کانون، اعضای ارشد« ۱۸ تا ۲۴ سال» و مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =