مقاله «نقش گرافیک محیطی در فضاهای فرهنگی‌آموزشی کودکان» رتبه دوم کشوری را کسب کرد

مقاله نجمه مهدی‌پور مربی آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، طرح« بررسی نقش گرافیک محیطی در فضاهای فرهنگی‌آموزشی کودکان» کاری از نجمه مهدی‌پور مربی هنری مراکز کرمان و جوپار در یازدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش در سال ۹۸ رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

بنابر این خبر، از میان ۵۰ مقاله رسیده به دبیرخانه هفته پژوهش با داوری علی‌رضا پیرخائفی، محمد گودرزی دهریزی و ملاحت نجفی سه طرح برگزیده انتخاب شد و رتبه دوم را پژوهشی از استان کرمان به خود اختصاص داد.

این در حالی است که، محقق در این مقاله با روش توصیفی تحلیلی سعی کرده است، با تبیین عناصر مهم در گرافیک محیطی همچون  معماری، شکل و فرم، رنگ، نور و نظم بصری فضاهای آموزشی را  مورد بررسی قرار دهد.

 همچنین نتایج حاصل از این تحقیق این باور را ایجاد می‌نماید که هر چه گرافیک محیطی در فضاهای آموزشی جذاب‌تر و متنوع‌تر باشد و در مقاطع مشخصی از زمان تغییر نماید، میزان انگیزه‌ی کودکان برای یادگیری، آرامش روانی و رشد خلاقیت کودک در آن محیط بیشتر خواهد شد.

بنابر این خبر، از استان کرمان ۱۱ مقاله، هفت طرح اقدام پژوهی، سه پژوهش از مربیان و یک پژوهش از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیرخانه هفته ملی پژوهش ارسال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =