اعضای مرکز فرهنگی‌هنری چابهار لذت نوشتن را با «پریانه‌های لیاسندماریس» تجربه کردند

طاهره ایبد با حضور در جمع اعضای علاقه‌مند مرکز فرهنگی‎هنری چابهار برای آنان در خصوص لذت نوشتن سخن گفت

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل کانون سیستان و بلوچستان، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز چابهار میزبان نویسنده‌ی رمان لیاسندماریس بودند.

طاهره ایبد کارگاه خود را با چگونگی یافتن سوژه در داستان آغاز کرد و گفت: هر اتفاق ساده و پیش پا افتاده‌ای می‌تواند سوژه‌ی ما برای نوشتن باشد اما به شرط اینکه از کنار آنها به راحتی نگذریم و به آن اهمیت بدهیم.

وی، که رمان پریانه‌های لیاسندماریس را در کارنامه‌ی خود دارد، در مورد این رمان گفت: سوژه‌ی این داستان را در سفری که به بوشهر داشته یافته و بعد از انتخاب سوژه تحقیقات خود را آغاز کرده است.

ایبد یکی از راه‌های مهارت یافتن در سوژه‌یابی را مطالعه‌ی کتاب دانست و گفت: کتاب‌خواندن و دوستی با کتاب می‌تواند از جنبه‌های گوناگون باعث رشد فکری و فرهنگی انسان‌ها شود که یکی از این جنبه‌ها دیدن سوژه‌های دیگران است که تمرین خوبی برای مهارت در سوژه‌یابی است.

در ادامه نویسنده‌ی رمان «ماجراهای خانواده‌ی آقای چرخشی» به پرسش‌های حاضران در خصوص چگونگی نوشتن آثارش پاسخ داد که در بخشی از این پرسش‌ها در مورد پریانه‌های لیاسندماریس گفت: پس از یافتن سوژه‌ی این داستان با سفر به بوشهر مطالعات فراوانی در مورد آداب و رسوم جنوب کشور انجام دادم که نتیجه‌ی این مطالعات در بخش‌های مختلف این رمان به چشم می‌خورد.

گفتنی است از این نویسنده هفتاد و چهار عنوان کتاب به چاپ رسیده و یا در نوبت انتشار است که توسط انتشارات گوناگونی چون کانون پرورش فکری، امیر کبیر و سروش منتشر شده و ایبد هم‌چنین بیست‌وهفت جایزه و نشان از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =