معرفی نمایش‌های برگزیده مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون

نمایش‌های صحنه‌ای و عروسکی راه‌یافته به مرحله کشوری در استان‌های مختلف از سوی داوران هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله استانی این جشنواره در برخی استان‌های کشور آغاز شده است و به ترتیب در استان‌های مختلف نیز برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش نمایش‌های برگزیدگان این رقابت در استان‌هایی که این مرحله از جشنواره در آن‌ها به پایان رسیده است به تدریج اعلام می‌شود.

آثار برگزیدگان معرفی‌شده به مرحله کشوری بار دیگر در تهران داوری می‌شود و راه‌یافتگان نهایی به جشنواره ملی پس از آن معرفی خواهند شد.

هم‌چنین مرحله کشوری این دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون بر اساس اعلام فراخوان قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود.

برگزیدگان جشنواره هنرهای نمایشی کانون تهران معرفی شدند

جشنواره هنرهای نمایشی کانون استان تهران، با رقابت ۳۲ گروه نمایشی طی روزهای ۱ تا ۳ آبان ۱۳۹۸  برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

هیات‌داوران جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کانون استان تهران، متشکل از محمد عسکری، سمیه گلباز و ساغر لطفی‌نژاد پس از تماشا و بررسی نمایش‌ها در بیانیه‌ای برگزیدگان این مرحله را به دبیرخانه جشنواره کشوری معرفی کردند.

بر اساس این گزارش تئاتر صحنه‌ای «وقتی رستم کوچک بود» به کارگردانی هادی ملکی از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲۵ کانون تهران به عنوان اولین راه‌یافته به مرحله کشوری معرفی شد.

هم‌چنین نمایش عروسکی «آدم کوچولوی گرسنه» به کارگردانی طیبه آنجدانی، تئاتر صحنه‌ای «سهر آفرید» به کارگردانی مریم شفیع‌زاده به ترتیب کار اعضای مراکز شماره‌های ۲۷، ۴۲ به عنوان نمایش‌های دوم و سوم از سوی داوران برای راه‌یابی به مرحله نهایی انتخاب شدند.

بر همین اساس چهارمین نمایش معرفی شده از سوی داوران این جشنواره برای مرحله کشوری، تئاتر عروسکی اعضای فراگیر مرکز شماره۲۴ کانون تهران با عنوان «خاله شاخه نبات» به کارگردانی لیلا مکانی بود.

معرفی برترین‌های هنرهای نمایشی در کانون استان کرمان

هیات داوران مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان متشکل از: محسن میرزایی، ایمان تاج‌سلیمان و سکینه عرب‌نژاد سه نمایش «مهمان جامانده» کار اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون رفسنجان «گوساله لجباز» اثر کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون بردسیر و نمایش «آتش به سر» کاری از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون رفسنجان را بدون اولویت‌بندی به عنوان برگزیده به دبیرخانه کشوری این دوره از جشنواره معرفی کردند.

مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرمان طی سه روز از ۱۰ تا ۱۲ آذر ۱۳۹۸ در سالن باران این اداره کل برگزار شد.

معرفی نمایش‌های برتر  استان کردستان

مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار و گروه‌های برتر معرفی شدند.

هیات داوران این جشنواره متشکل از علیرضا همتیان، صابرنیکبخت و سید فریدون احمدی از میان پنج گروه راه‌یافته به مرحله استانی سه نمایش را به عنوان برتر برای راه‌یابی به مرحله کشوری معرفی کردند.

بر اساس این گزارش نمایش‌های «راز قله‌ی گاف» از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون بیجار، «دختری دارم شاه نداره» از مرکز فرهنگی‌هنری دهگلان و «قلب مترسک» از مرکز فرهنگی‌هنری سنندج با رای داوران به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان روز ۱۷ آذر ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون در سنندج برگزار شد.

برگزیدگان جشنواره هنرهای نمایشی کانون هرمزگان معرفی شدند

سه گروه راه‌یافته از استان هرمزگان به بخش کشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

بر اساس این خبر هیات داوران این مرحله متشکل از محمد سایبانی، بهنام پاییزه و الهام اسکندری نمایش‌های «دیدمک» از مرکز فرهنگی هنری کانون شماره دو بندرعباس به کارگردانی و نویسندگی عفت تفضلی، «کلاغ خنزرپنزری» به نویسندگی شهرزاد زارعی و حمیدرضا شیخ‌آبادی و کارگردانی سمیه اسلامی از مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۴ بندرعباس و نمایش «شنل قرمزی و ننه قل قله» به کارگردانی و نویسندگی ماه ‌بی‌بی صفرپور  را برای راه یابی به مرحله کشوری انتخاب کردند.

هجدهمین دوره جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان روز چهارشنبه ۲۰ آذر در مرکز آفرینش‌های هنری بندرعباس برگزار شد.

برترین‌های جشنواره هنرهای نمایشی در خراسان شمالی انتخاب شدند

براساس این خبر هیات داوران مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون در استان خراسان شمالی متشکل از  محمد شاکری، پریا ضیایی و محمد مهنانی نمایش «یک آرزو» به کارگردانی سمیه بهرامی و نمایش «ماعوله ماعوله» به کارگردانی مریم احتشام را برای راه‌یابی به مرحله کشوری معرفی کردند.

برگزیدگان استانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون گیلان شناخته ‌شدند

آیین پایانی مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان شامگاه ۲۵ آذر ۱۳۹۸، با معرفی سه گروه برگزیده برگزار شد.

براساس این گزارش هیئت‌داوران این مرحله متشکل از: علی حاج علی ‌عسکری، محمدعلی صادق‌حسنی و حدیث نیکرو نمایش‌های «قول‌می‌دم بزرگ‌ نشم» به کارگردانی منیژه واحد از مرکز فرهنگی هنری لاهیجان، «تپه‌گُلی» با کارگردانی نگیسا عوض‌مطلق از مرکز شماره یک کانون رشت و نمایش «مامانِ ‌پینوکیویی من» به کارگردانی فریبا گلستانه از مرکز فرهنگی هنری کانون شفت را به‌عنوان سه اثر برتر استانی معرفی‌کرد.   

برگزیدگان مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون مازندران معرفی شدند

مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ۲۵  و ۲۶ آذر در شهر ساری برگزار شد.

بر اساس این خبر هیأت داوران متشکل از رجب علی فلاح حسن آبادی، سعید زین‌العابدینی و مهدی رمضانی نمایش «خوان هفتم» به کارگردانی علی بهزادی و ایمانه رجبی، «کباب کلاغ» به کارگردانی محسن عظیمی‌پویا و نمایش‌های «محاکمه پنهان» و «خورشید باز می‌گردد» به ترتیب به کارگردانی سارا نوشیر و علی بهزادی را به عنوان نمایش‌های برتر برای راه‌یابی به مرحله کشوری معرفی کردند.

برگزیدگان جشنواره استانی هنرهای نمایشی در قم معرفی شدند

هیات داوران، جشنواره استانی هنرهای نمایشی قم متشکل از سیدحسین فدایی‌حسین، علی فرحناک و علی بیطرفان نمایش‌های «شپل» به کارگردانی نگار فراهانی از مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱۰، «کابوس‌خنده» به کارگردانی و نویسندگی خدیجه سلیمی از مرکز فرهنگی‌هنری شماره هفت و نمایش «جلسه در جاکفشی» بهنویسندگی و کارگردانی مریم کریمی از مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره یک کانون قم  را به عنوان برترین‌های این رویداد معرفی کردند.

هجدهمین دوره جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با شعار «نمایش، تمرین زندگی و ساختن آینده» در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ۱۳۹۸  در سالن همایش‌ها و محوطه‌ی مجتمع فرهنگی‌هنری کانون قم برگزار شد.

برترین‌های هنرهای نمایشی در بوشهر معرفی شدند

هیات داوران این جشنواره متشکل از فرید میرشکار، حیدر مظفری و جوهر تنگستانی، نمایش‌های «دارلیکه‌ای» به کارگردانی لاله شایانفر از مرکز دیلم، «سفر رویایی کوتوله‌ها» به کارگردانی سحر سهولی از مرکز دیر، «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی فاطمه براری از مرکز شماره ۲ کانون بوشهر و نمایش «خیابان آرزوها» از مرکز سیراف را به عنوان برترین‌های این دوره معرفی کرند.

هجدهمین دوره جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با شعار «نمایش، تمرین زندگی و ساختن آینده» در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر ۱۳۹۸  در دو نوبت صبح و عصر در سالن آفرینش‌های مرکز شماره ۲ کانون بوشهر برگزار شد.

برگزیدگان هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون آذربایجان‌غربی معرفی شدند

هیأت داوران جشنواره متشکل از علی اکبر پوررسول، پدرام رحمانی و اسرین ابراهیمی نمایش «کرمی که هیولا شد» به کارگردانی امیر جهانپور عنوان برگزیده اول از مرکز کانون شماره سه ارومیه، نمایش «پنجره» به کارگردانی شادی پاکزاد از مرکز کانون شماره دو مهاباد عنوان برگزیده دوم و نمایش «لالو» به کارگردانی سمیه حسین نژاد از مرکز کانون شماره یک ارومیه عنوان برگزیده سوم و جواز حضور در مرحله کشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را کسب کردند.       

مرحله استانی  هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون آذربایجان‌غربی با حضور ۱۳ گروه نمایش عروسکی و نمایش زنده از مراکز کانون استان طی روزهای ۴ و ۵ دی ۱۳۹۸ در مهاباد و ارومیه برگزار شد.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

هیات داوران جشنواره هنرهای نمایشی متشکل از علی شریفی، حسین عباس‌زاده و سهیلا جعفری نمایش «خیال‌های کاغذی» از مرکز فرهنگی‌هنری شماره سه بیرجند، نمایش «شلوغ‌وشلق تلق‌وملق» از مرکز فرهنگی‌هنری بشرویه و نمایش «سرزمین نیلوفر» از مرکز شماره یک بیرجند را به عنوان برترین‌ها معرفی کردند.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی استان مرکزی به کار خود پایان داد

هیات داوران متشکل از علیرضا گلستانی‌عراقی، سهیلا علی و محمد صمدیان  از میان ۱۲ نمایش راه‌یافته به مرحله استانی ۴ نمایش «زرده قناری» به کارگردانی محبوبه ابراهیمی از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو دلیجان، نمایش «شازده مراد» به کارگردانی فاطمه نوروزی از مرکز فرهنگی‌هنری کانون ۶ اراک، نمایش «یکی ی چیزی گفت» به کارگردانی نرجس اسدی از مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۸ کانون اراک ونمایش «تلخی عسل» به کارگردانی ساره وفا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ اراک به مرحله کشوری راه یافتند.

معرفی برگزیدگان جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون البرز 

گروه داوری متشکل از سمیرا یزدان‌پژو، سعیده دهقانی‌نژاد و احسان فلاحیان سه نمایش «آغازی برای پایان آبکش‌ها» به کارگردانی ملیکا غفاری از مرکز شماره ۳ کانون کرج، «یک دقیقه» به کارگردانی دنیا یارمحمدی از مرکز هشتگرد و «مادرزمین» به کارگردانی هانیه شاکری از مرکز شماره یک کانون کرج را به عنوان راه‌یافته به مرحله کشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کردند.

برترین‌های مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی قزوین معرفی شدند

هیات داوران متشکل از وحید خسروی، مهدی خدایی و نادر میرزایی سه گروه نمایش «نمکی و دیو» به کارگردانی سید احسان امامی از مرکز محمدیه، «سیاه، سفید، قهوه‌ای» به کارگردانی نجوا تقی‌صباغ‌ها و نرگس پیله فروش‌ها از مرکز شماره سه قزوین و «آن بالا، این پایین» به کارگردانی فاطمه فارسی از مرکز مجتمع را برای حضور در مرحله کشوری معرفی کردند.

معرفی برترین‌های جشنواره هنرهای نمایشی کانون در کهگیلویه و بویراحمد 

هیات داوران این مرحله متشکل از کوروش شمس،   رضا گشتاسب و فرود عباسی گروه‌های نمایش «من که از علف خوشمزه‌ترم» به کارگردانی جمیله فلاحی از مرکز شماره ۲ گچساران، «شیروان» به کارگردانی اعظم امینی از مرکز شماره ۱گچساران و «پیرزن و گربه» به کارگردانی سکینه عسگری از مرکز لنده را به عنوان سه راه‌یافته به مرحله کشوری معرفی کردند.

برگزیدگان هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون خوزستان معرفی شدند

بر اساس رأی داوران این جشنواره متشکل از کوروش سروش پور، آرش سهرابی و علی‌اکبر پشم فروش گروه‌های نمایش‌های «هیس» به کارگردانی مولود تجلی‌زاده از اهواز، «در جست و جوی خدا» به کارگردانی فهیمه سروندی از اندیمشک و «مانداب» به کارگردانی نیوشا آریاراد از اهواز به‌عنوان گروه‌های برتر معرفی و به مرحله کشوری راه یافتند.

برگزیدگان جشنواره هنرهای نماشی در سمنان معرفی شدند

 هیئت داوران متشکل از محمد اسکندرزاده، محمد عرب‌اسدی و مجید عبدوس نمایش‌ «من می‌توانم» به کارگردانی ثمانه رحیمی از مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی، نمایش «یکی کم است» به کارگردانی صدیقه حسینی‌نژاد از مرکز شماره دو کانون شاهرود و «لوطیان مرد رند» به کارگردانی مریم کاشانی‌فرد از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان را به عنوان راه‌یافتگان به مرحله کشوری معرفی کردند.

اختتامیه هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون گلستان

هیات داوران هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری گلستان متشکل از محمدحسن رستمانی، داوود سعیدی و محمدعلی نادلی نمایش «در انتظار بهار» به کارگردانی رضوانه ابری از مرکز کانون علی‌آباد کتول، «گوساله لجباز» به کارگردانی لطیفه انصاف از مرکز شماره دو گنبد کاووس و نمایش «افسانه روباه حیله‌گر» به کارگردانی مرتضی ممشلی از مرکز فرهنگی هنری کانون مینودشت ره به عنوان راه‌یافتگان به مرحله کشوری معرفی کردند.

آثار برگزیده جشنواره هنرهای نمایشی کانون اصفهان معرفی شد

هیات داوران مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایش کانون اصفهان متشکل از مجید کیمیایی‌پور، حمید شهرانی و الهام عابدی نمایش عروسکی «کرم راه راه» اثر مرضیه توکلی از مرکز شماره ۶  کانون اصفهان، نمایش «مردی که لب نداشت» از مرکز خمینی شهر و نمایش «غصه ببوچی» از مرکز شماره ۲  کانون سمیرم را به عنوان راه‌یافته  به مرحله کشوری معرفی کرد.

برترین‌های مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون اردبیل معرفی‌شدند

هیات داوران این مرحله متشکل از غریب منوچهری، میرعظیم رفیق‌نیا و داور فرمانی نمایش‌های «ساچی سارای خانوم» به کارگردانی باب‌الله عزیزپور از مرکز پارس‌آباد، گروه نمایش «به باران بگو ببارد» به کارگردانی کیوان باقلاچی و «منزل دوستی» به کارگردانی یحیی یوسف از اردبیل را به‌عنوان گروه‌های برتر معرفی‌کردند.

نمایندگان استان زنجان در مرحله کشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون معرفی‌شدند

بر اساس رأی داوران این جشنواره متشکل از علیرضا همتیان، عزیزه ریحانی‌منفرد و هادی رفیعی نمایش‌های «هندونه ناقلا» به کارگردانی رسول صالحی، «کشاورز و خروس جادویی» به کارگردانی مصطفی جعفری و «تفن» به کارگردانی میلاد عیوضی به‌عنوان گروه‌های راه‌یافته به مرحله کشوری شناخته شدند.

برگزیدگان هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون لرستان معرفی شدند

هیات داوران مرحله استانی این جشنواره متشکل از نصرت‌اله مسعودی، سیدسیامک موسوی و فائزه خوانساری نمایش‌های «گنجشکک اشی مشی» از مرکز شماره یک کانون خرم‌آباد به کارگردانی گلشن حسنوند، «نخودی و دیو خشکسالی» از مرکز شماره5 کانون خرم‌آباد به کارگردانی مژگان فرضی‌پور و «دل کوچک مترسک» از مرکز کانون الیگودرز به کارگردانی مهدی زنگنه برای حضور در رقابت کشوری معرفی شدند.

معرفی نمایش‌های برتر جشنواره هنرهای نمایشی کانون آذربایجان شرقی

بر اساس رأی هیات داوران این جشنواره، متشکل از بهنام قدیری، میثم حبیبی و مینا پناهی نمایش‌های «از قاب تا مهربانی»، «تخم‌مرغ شانسی» و «ننه مروارید» از تبریز را به ‌عنوان برگزیده نهایی انتخاب و به دبیرخانه کشوری جشنواره معرفی کردند.

جشنواره‌ی هنرهای نمایشی یزد، برگزیدگان خود را معرفی کرد

هیات داوران مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون استان یزد متشکل از علیرضا خورشیدنام، مریم نیک‌آیین و علی شکاری، از میان نمایش‌های راه‌یافته به مرحله‌ی استانی، ۳ نمایش «اون‌جوری بود که این‌جوری شد» به کارگردانی سهیلا تاج‌آبادی از مرکز فرهنگی‌هنری هرات «بازی بازی» به کارگردانی سمیه اصحاب صحف از مرکزفرهنگی‌هنری شماره چهار کانون یزد و «زنان انتظار» به کارگردانی محسن اکرمی از مجتمع فرهنگی‌هنری یزد، را به‌عنوان راه‌یافته به مرحله‌ی کشوری معرفی کردند.

سه نمایش از فارس به مرحله کشوری جشنواره هنرهای نمایشی راه یافت

هیات داوران این مرحله متشکل از حمید وامق، اصغر زیبایی‌نژاد و رعنا تیرانداز، نمایش‌های «ماه پیشونی» و «شاید نجات یابیم» هردو به کارگردانی عاطفه شیروانی از انجمن نمایش کانون فارس و «فرزند سیمرغ» اثر اعظم ایزدی  از مرکز شماره یک کانون شیراز را به عنوان برترین‌ها برای راه‌یابی به مرحله کشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی معرفی کردند.

گروه‌های برتر نمایشی خراسان‌رضوی معرفی شدند

هیات داوران جشنواره هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی، متشکل از غلامحسین طوسی، محمد جهان‌پا و محبوبه پاداش نمایش «من گشنمه» اثر اعضای مرکز کانون کاشمر، «سرنوشت بطری آب» از مرکز شماره یک کانون مشهد و تئاتر «زال و رستم» از مرکز چناران را به عنوان سه راه‌یافته به مرحله کشوری معرفی کردند.

سیستان و بلوچستان گروه‌های نمایشی برتر خود را شناخت

هیات داوران مرحله استانی هجدهمین جشنواره استانی هنرهای نمایشی در سیستان و بلوچستان متشکل از محسن شیرزایی، فرشته انصاری و بی‌با رهسپار، نمایش‌های ‌« بی‌بی و باد ناقلا» به کارگردانی فهیمه مهردل، «صدای خوشبختی» به کارگردانی فاطمه موسوی‌ثابت و نمایش «نقش زندگی» به کارگردانی مهدیه زراعتی را به عنوان برگزیده برای راه‌یابی به مرحله کشوری معرفی کردند.

معرفی برگزیدگان هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون استان همدان

هیات داوران در مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون همدان گروه نمایشی «مترسک ترسناک مهربون» به کارگردانی محمد جوادبختیاری از مرکز فرهنگی‌هنری شهرستان بهار، «مرغ دریایی» به کارگردانی نوشین بگلریان از مرکز فرهنگی‌هنری  شماره ۲ همدان و «شازده کوچولو» به کارگردانی مرضیه درخشان‌نیا از مرکز فرهنگی‌هنری ۱ و ۲ همدان به عنوان برگزیده معرفی کردند.

نمایش‌های راه‌یافته از ایلام به مرحله کشوری معرفی شدند

بر اساس رای هیات داوران مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کانون ایلام سه نمایش «دندون نقره‌ای»، «هه‌ لپه‌ ر ‌کی واران» و «رؤیای مرداد» برای راه‌یابی به مرحله نهایی به دبیرخانه جشنواره در تهران معرفی شدند.

این خبر کامل می‌شود... 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =