کد خبر: 293652
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
بازدید 721
گرامیداشت روز جهانی معلولان در کانون استان اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل هم‌زمان با گرامیداشت روز جهانی معلولان، گفت: کانون متعلق به همه کودکان و نوجوانان کشور با هر میزان توانایی و یا محدودیت و معلولیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده تصریح کرد: همه انسان‌ها در معرض خطر و معلولیت قرار دارند و کودکان را باید آن گونه که هستند، پذیرفت و بستر رشد و توسعه آنان را فراهم کرد.

او ضمن اشاره به فعالیت‌های مرکز فراگیر کانون استان، افزود: مناسب‌سازی کالبدی و نگرش در راستای ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در تمامی استان‌ها اتفاق افتاده و مرکز فرهنگی هنری ۳ کانون اردبیل هم با فراهم آوری امکانات لازم در این زمینه فعال است و البته تمامی مراکز استان آمادگی ارائه خدمات به همه کودکان را دارند.

مدیرکل کانون استان ادامه داد: کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه از توانایی‌های لازم برخوردار بوده و موفقیت‌های آنان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، گویای همین موضوع است که از برترین‌های استان در این خصوص تجلیل به عمل خواهد آمد.

احدزاده خاطرنشان کرد: در فرآیند جامعه‌پذیری کودکان دارای نیازهای ویژه آنچه حائز اهمیت است، بسترسازی نگرشی در دیگر همسالان عادی آن‌ها در راستای همدلی و پذیرش واقع‌بینانه آنان است و انعطاف نظام‌های سازمانی، آموزشی و پرورشی در بهبود نگرش‌ها نسبت به توانمندی‌های آن‌ها مؤثر است.

رئیس کارگروه پایش و ارزیابی کنوانسیون حقوق کودک استان یادآور شد: نهادهای بین‌المللی و داخلی و نیز سازمان یونیسف تأکید مهمی بر این اصل دارند که همه کودکان حق دارند؛ از نشاط، بازی، آموزش، فرصت‌های برابر و حق برخورداری از امکانات را به میزان توانایی‌هایشان و متناسب با نیازهایشان برخوردار باشند.

لازم به ذکر است، هم‌زمان با ۱۲ آذرماه گرامیداشت روز جهانی معلولان، در سالن آمفی‌تئاتر استاد جعفر ابراهیمی(شاهد) کانون اردبیل، ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری با حضور کیوان باقلاچی مربی مسئول مرکز شماره ۲ اردبیل به صورت اجرای قصه و نمایش و همچنین یحیی یوسفی اصل مربی امور فرهنگی مرکز ۵ اردبیل به عنوان مجری برگزار شد.

پخش کلیپ فعالیت‌های مرکز فراگیر کانون استان اردبیل کاری از مهدی جاوید مربی مسئول مرکز ۳ اردبیل و تجلیل از برگزیدگان کودک و نوجوان دارای نیازهای ویژه، از برنامه‌های این مراسم بود که با همکاری آموزش و پرورش استثنایی استان انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =